عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
یکی از مراجع تقلید قم گفت: دشمنان اسلام مفاسد اخلاقی را در کشورهای اسلامی با سه هدف فساد مکتب، انگیزه اقتصادی و انگیزه سیاسی ترویج می‌کنند.

عقیق: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: کسانی که دارای دو ویژگی باشند نیروهای عالم غیب هم به کمک ایشان می‌آید.

وی گفت: ویژگی نخست این است که تکیه‌گاه ایشان خدا بوده و ویژگی دوم استقامت کردن است و اینها تنها نمی‌مانند و فرشتگان آسمان هم به یاری ایشان می‌آیند تا پیروز شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه با این پشتوانه اگر در اقلیت هم واقع شویم خوف و واهمه‌ای نداریم، تصریح کرد: اگر اکثریت دنیا آلوده فساد، فحشا و... شوند ما احساس تنهایی نمی‌کنیم؛ بر این اساس امسال برادران عزیزی که برای تبلیغ می‌روند، توجه داشته باشند که وظیفه آنها از سال‌های گذشته سنگین‌تر است، برای اینکه دست‌هایی در کار است که می‌خواهند فساد اخلاقی را رایج کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سه انگیزه پشت این توطئه است، افزود: انگیزه نخست فساد مکتب است؛ اسرائیل با اینکه زمین کمی برای کشاورزی در اختیار قرار دارد، بخشی از زمین‌های خود را تریاک می‌کارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار کانال ماهواره‌ای فارسی زبان برای تخریب کشور ما و فارسی‌ زبان‌ها مشغول فعالیت هستند گفت: این اقدام با انگیزه سیاسی صورت گرفته و می‌خواهند از این طریق به اهداف خود برسند.

آیت‌الله مکارم شیرازی انگیزه سوم را اهداف اقتصادی دانست و تاکید کرد: مواد مخدر از تجارت‌های دنیای مادی است و دست بسیاری از سیاستمداران در کار است و فیلم‌های فاسد و مفسد نیز عاملی برای درآمدزایی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: ما حرف خود را می‌زنیم و خوفی نداریم و کاری نداریم که برخی می‌گویند نباید درباره حجاب و ماهواره نباید صحبت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: ماهواره خانواده‌ها را متلاشی کرده و جوانان را به فساد گرفتار می‌کند؛ باید مبلغان مصداق طبیب دوار باشند و بر هر مشکل و مفسده باید چاره اندیشی خاص خود را داشت.

وی بیان کرد: امیدواریم همه کسانی که می‌توانند در برنامه‌های تبلیغی حضور فعال داشته باشند؛ از برکات حوزه علمیه قم تربیت مبلغان بوده است. مبلغان باید با تواضع، اخلاق، برخورد خوب و محبت با مردم رفتار کرده و مردم مجذوب اصول اخلاق اسلامی می‌شوند.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین