عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
نوشتن يادگاري و حكاكي كردن روي اثار و ابنيه تاريخي بويژه در اماكن اسلامي، پديده زشت و مذمومي است كه متاسفانه عموما توسط افرادي صورت مي‌گيرد كه اطلاع كافي از اهميت و حتي جايگاه و قداست اثار مذهبي و اسلامي ندارند.

عقیق:غار حرا محل نزول وحي و قران و منزلگاهي كه پيامبر اكرم حضرت محمد (ص) بارها و بارها براي خلوت كردن با خداي خويش و راز و نياز به درگاه احديت به بالاي آن صعود مي‌فرمودند و ساعات و اوقات طولاني را به مناجات مي‌پرداختند؛ امروزه شاهد يادگاري هايي است كه زايران از مليت‌ها و كشورهاي مختلف و با زبان‌هاي متفاوت بر روي آن يادگاري نوشته اند.
زايراني كه موفق به صعود از جبل النور مي‌شوند و خود را به غار حرا مي‌رسانند در طول مسير و بويژه با نزديك شدن به غار شاهد نوشته‌هاي بسياري بر تخته سنگ‌ها هستند كه هر كدام با زبان‌هاي مختلف؛ اين پديده زشت را روايت مي‌كند.
هرچند بسياري از كسانيكه اقدام به نوشتن يادگاري و يا كنده و كاري روي اثار تاريخي و باستاني و مذهبي مي‌كنند عموما به عمل زشت خود معترف هستند اما متاسفانه هنوز به طور كامل اين عمل زشت و مذموم از ميان ما رخت نبسته و همچنان شاهد اين پديده زشت هستيم.
به نظر مي‌رسد يكي از نكاتي كه در جلسات توجيهي كاروان‌ها با زايران مي‌بايست به ان اشاره شود پرهيز زايران از تداوم چنين اقدامي است كه قطعا با فرهنگ و تاريخ و تمدن ملت ما مناسبتي ندارد.
بدون شك؛ انچه در اين اماكن ماندگار مي‌ماند صداي تلاوت قران كريم و مناجاتي است كه زايران به تاسي از مناجات وراز و نياز پيامبر اكرم (ص) از خود به جاي خواهند گذاشت.










منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین