عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، بیان احکام فقهی را در محافل مذهبی «واجب عینی» دانست و گفت: عدم آگاهی به فقه علاوه بر اینکه عبادات را باطل می‌کند، اقتصاد و کسب و کار را به حرام مبتلا می‌کند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان از اساتید اخلاق و عرفان با حضور در اختتامیه تربیت مبلغ احکام در جمع دانش‌آموختگان ستاد ترویج احکام شعبه تهران در حسینیه هدایت گفت: بیان احکام فقهی در محافل مذهبی واجب عینی است و بر همه مبلغان لازم است که با اخلاق و هنر احکام و فقه آل محمد را ترویج کنند.

این استاد حوزه به جایگاه ویژه فقه اشاره کرد و افزود: فقه زیربنای صحت عبادات و معاملات و کسب مؤمنین است و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تا آنجا که ندای «الفقه ثم المتجر» امیرالمؤمنین از قدیم در دستور کار مؤمنین قرار گرفته و در بازار شیعیان برای جامه عمل پوشاندن به این دستور همیشه حوزه علمیه و مسجد ساخته شده است.

انصاریان ادامه داد: عدم آگاهی به فقه علاوه بر اینکه عبادات را باطل می‌کند، اقتصاد و کسب و کار را به حرام مبتلا می‌کند و اصل و ریشه انسانیت گرفتار فساد و لقمه حرام می‌شود، تا جایی که انسان را مستحق عذاب الهی می‌کند.

وی فقه و احکام را روح همه مسایل زندگی تبیین کرد و عمده‌ترین کار در اسلام و برای مسلمین، تعلیم و ترویج فقه و احکام دانست.

این استاد اخلاق اظهار داشت: با توجه به وضعیت امروز جامعه و فاصله گرفتن مردم از احکام و نپرداختن به مسایل شرعی در مجالس و محافل، بیان احکام فقهی در محافل مذهبی واجب عینی است.

انصاریان افزود: به اعتراف برخی از حقوق‌دانان غرب، ریشه بسیاری از قوانین حقوقی -از بدو تدوین علم حقوق- به فقه اسلامی خصوصاً فقه شیعه باز می‌گردد و این بیانگر نگاه غنی فقه به تکالیف و روابط اجتماعی و فردی است. از این رو پرداختن به فقه امری واجب به شمار می‌آید.

این استاد حوزه علمیه در پایان ضمن بیان جایگاه ویژه مبلغان و مروجان احکام گفت: حامل فقه، مقرب عندالله و مورد عنایت ویژه انبیاء و ائمه معصومین است، چرا که در بردارنده علوم آنان است و با آن علم، ایتام آل محمد را به صحت عبادات و سلامت معاملات راهنمایی می‌کند.

بر اساس این گزارش، ستاد ترویج احکام با هدف تربیت مبلغ احکام چندی است که در قم مشغول به فعالیت بوده و حدود یک سال است که شعبه تهران آن در حسینیه هدایت تأسیس شده و به تربیت مروجین احکام مشغول است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین