عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
مساجد و حسینیه های شهرهای شیعه نشین عربستان در آستانه سالروز میلاد امام زمان(علیه السلام) چراغانی و تزیین شده و آماده برپایی جشن مهدوی است.
عقیقمسلمانان شهر شیعه نشین«قطیف» عربستان هر ساله با آغاز ماه شعبان و سالروز ولادت حضرت امام حسین(علیه السلام)، حضرت عباس(علیه السلام) ، حضرت امام زین العابدین(علیه السلام) و حضرت مهدی(علیه السلام) خود برای جشن آماده می کنند و مساجد و حسینیه ها را تزیین کرده و این روزها را جشن می گیرند.


به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسین(علیه السلام)، حضرت عباس(علیه السلام) و حضرت امام زین العابدین(علیه السلام) هزاران شیعه از اهالی احساء؛ دمام، قطیف و مدینه منوره با حضور در مساجد و حسینیه ها این روز ها را جشن گرفتند.



خیابانها، پیاده روها، مساجد و حسینیه ها با وجود امتحانات دانش آموزان مملو از جمعیت است و مساجد را تزیین کردند. شیعیان در ورودیهای شهر، پالاکاردهای تبریک زده ، شهر را چراغانی کرده و میان مردم شیرینی و نوشیدنی توزیع کردند. برخی از خانواده های شیعه به همین مناسبت به عتبات عالیات، مکه مکرمه و ایران سفر کردند.
 


جشن میلاد حضرت امام حسین(علیه السلام)، حضرت عباس(علیه السلام) و حضرت امام زین العابدین(علیه السلام) با سخنرانی و مولودی خوانی در مساجد شهر برگزار شد و قرار است به مناسبت میلاد حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) مراسم جشن در مساجد برگزار شود.

شیعیان عربستان با وجود سخت گیریهای آل سعود هر ساله مساجد و حسینیه ها را آذین بندی کرده و سالروز میلاد حضرت ولیعصر(علیه السلام) را جشن می گیرند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین