عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
«بهزاد هژبری» حافظ برتر قرآن در سال ۹۳ در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات آیات ۱۸۹ تا ۱۹۸ سوره مبارکه آل عمران را با صوت و لحن ابداعی خود تلاوت کرد که با استقبال و تشویق حاضران مواجه شد.
عقیق«بهزاد هژبری» رتبه نخست سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ کل در مراسم اختتامیه این مسابقات تلاوتی انجام داد که به گفته خودش ابداعی بوده و علاقه دارد طبق توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر قرائت آیات کلام الهی همراه با خضوع و خشوع چنین تلاوتی داشته باشد. وی در این مراسم با همان صوت و لحن همیشگی‌اش که همراه با لحنی دلنشین است به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

وی همچنین چنین سبکی از تلاوت را در دیدار قاریان و حافظان برتر شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم در محضر رهبر انقلاب اجرا کرد و بسیاری از حاضران در حسینیه امام خمینی(ره) را به گریه واداشت. تلاوت این حافظ اردبیلی به قدری دلنشین بود که با استقبال خوبی از سوی حاضران روبه‌رو شد. تلاوت‌های این حافظ قرآن در طول برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نیز همینطور همراه با حزن بود.

بهزاد هژبری پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم به خدمت مقام معظم رهبری رسید تا توصیه‌ها و نکاتی را از زبان ایشان بشنود و فصل جدیدی از فعالیت‌های قرآنی خود را با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب آغاز کند.

صوت زیبا و تلاوت دلنشین برترین حافظ قرآن کریم در سال 93 را که روز 12 خرداد در سالن اجلاس سران طنین انداز شد در زیر بشنوید:
 

امام خامنه‌ای بیانات و توصیه‌هایی در سال‌های اخیر درباره قرآئت قرآن با خشوع و خضوع و رسیدن به حقیقت آیات کتاب الهی به قاریان و حافظان قرآن کریم داشتند:

تلاوت و حفظ قرآن وسیله ای برای رسیدن به حقیقت قرآن

ـ تلاوت هم یک وسیله‌ای است برای رسیدن به حقیقت قرآن، فرا گرفتن معارف قرآن، شکل دادن به زندگی فردی و اجتماعی در سایه‌ قرآن؛ هدف اینهاست...اگر در جوامع بشری قرآن حاکم باشد، هم سعادت دنیا هست، هم علوّ معنوی هست. (بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 92)

- ما نمی خواهیم خودمان را مشغول کنیم، سرگرم کنیم به تلاوت و به قرائت قرآن و الحان قرآنی، به عنوان یک موضوع اصلی؛ این مقدمه است، این طریق است. تلاوت قرآن با صوت خوش موجب می شود که دل انسان نرم شود، خشوع پیدا کند، آماده بشود برای فهم معارف قرآنی و آیات قرآنی؛ ما به این احتیاج داریم. (بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 91)

- فقط به خواندن، فقط به لفاظی، فقط به الحان گوناگون نبایستی اکتفاء کرد؛ اینها را باید به چشم وسیله نگاه کرد. لحن زیبا و صدای زیبا برای قرآن لازم است، اما برای اینکه دلها خشوع پیدا کنند، نرم بشوند و به معانی قرآن برسند. (بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 91).

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین