عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: پیامبر در پایان عمر خود سه گروه را لعنت کرده و گفتند خداوند لعنت کند کسی را که مزد افراد را ندهد، عاق والدین شود و از امام زمان خود فرار کند.

عقیق: آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از افسران ناجا با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت امام حسین (ع) گفت: سخنان خداوند در قرآن کریم و توصیه‌های ائمه اطهار (ع) فقط برای مسلمین جهان نیست بلکه برای تمام بشر آمده است.

وی با اشاره به آیه 160 سوره انعام تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید؛ «هر کسی کار نیک انجام دهد 10 برابر پاداش آن پاداش می‌دهم و هر کسی که گناهی مرتکب شود به اندازه همان گناه مجازات خواهد شد».

این مرجع تقلید با اشاره به آرا و نظرات دانشمندان و صاحبنظران علم کلام درباره این آیه اظهار کرد: اجر و مزدی که به انسان‌ها در برابر کاری داده می‌شود از دو حالت خارج نیست یا انسان مستحق آن پاداش بوده یا اینکه آن پاداش برای وی فضیلت است.

وی در ادامه گفت: مستحق پاداش بودن یعنی آدمی دقیقا برابر با کاری که انجام داده است مزد بگیرد ولی فضیلت یعنی بیش از آن چیزی که انجام داده‌ایم پاداش بگیریم و این آیه نشان می‌دهد که خداوند به انسان‌ها در برابر کار نیک آنها تفضل می‌کند.

این استاد حوزه علمیه همچنین بیان کرد: خداوند در آیه دیگری گفته است این پاداش با توجه به نیت و گزینه‌های دیگر بیشتر هم می‌شود، خداوند مزد الهی را به کسی می‌دهد که با جان و دل کاری را انجام دهد و در همین راستا انسان‌ها باید کارهای نیک خود را با جان و دل انجام دهند.

آیت‌الله علوی گرگانی در ارتباط با دادن مزد کارگر توسط کارفرما گفت: پیامبر در پایان عمر خود در مسجد مدینه سه گروه را لعنت کرده و گفتند خداوند لعنت کند کسی را که مزد افراد را ندهد، عاق والدین شود و از امام زمان خود فرار کند، این فرموده پیامبر در پایان عمر نشان می‌دهد که دادن مزد کارگر از اهمیت زیادی برخوردار است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین