عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: توسعه شاخه‌های علمی و فرهنگی در دستور کار بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است.

عقیق:سید جواد جعفری در دومین نشست کار گروه پژوهشی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با دو راهبرد در دستور کار قرار گرفته و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح استان‌ها با برگزاری همایش‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراگیری فرهنگ و معارف رضوی در همه سطوح جامعه از راهبردهای این جشنواره است، تصریح کرد: همه تلاش دست‌اندرکاران این مجموعه ترویج فرهنگ و معارف رضوی است.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره تلاش می‌کند تا معارف رضوی به جامعه انتقال داده شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه راهبردهای لازم تعیین شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات امام رضا (ع) نیز ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت است، خاطرنشان کرد: تلاش می شود با زبان علمی این معارف به جامعه ارائه شود.

*استخدام زبان علم و هنر برای برگزاری جشنواره رضوی

جعفری با بیان اینکه استخدام زبان علم و هنر در برگزاری این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: از زبان علم، تفکر و اندیشه برای تبیین سیره و سبک زندگی امام رضا (ع) استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از هنرمندی اساتید دانشگاهی و حوزوی پژوهش‌های بنیادی در این حوزه انجام شده است، یادآور شد: تلاش می‌شود تحقیقات و پژوهش‌ها با زبان علمی به جامعه ارائه شود.

این مسئول با بیان اینکه در کنار توجه به علم با زبان هنر سعی می‌شود بار عواطف، احساسات و مکنونات قلبی مردم در قالب آثار فرهنگی و هنری ارائه شود، تصریح کرد: ‌از زبان هنر برای بیان سیره زندگی امام رئوف استفاده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به اینکه این جشنواره در 18 شاخه علمی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: 57 موضوع نیز به مباحث فرهنگی و هنری اختصاص یافته است.

جعفری با بیان اینکه توسعه شاخه‌های علمی و فرهنگی در دستور کار بنیاد است، تصریح کرد: در مباحث علمی از توانمندی حوزه و دانشگاه به نحو مطلوبی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 نفر از اعضای دانشگاه‌ها و چهره‌های شناخته شده کشوری با این جشنواره همکاری می‌کنند، تصریح کرد: برای ارتقای بار علمی جشنواره این همکاری‌ها صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه اگر تلاش و توجه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نبود نمی‌توانستیم به نسخه‌های شفا بخش دست یابیم، ادامه داد: خوشبختانه موفقیت‌های مطلوبی در حوزه‌های علمی کسب شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به برگزاری سومین همایش علمی - پژوهشی «منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی» در استان زنجان تصریح کرد: دستاوردهای دلنشینی از حوزه‌های علمیه در این زمینه به دست آمده است.

*ترویج سبک زندگی رضوی باید مورد توجه همایش زنجان باشد

جعفری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی رضوی باید مورد توجه همایش در زنجان باشد.

وی بر ضرورت پرداختن به موضوعاتی در قالب وجدان‌کاری، قناعت، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی با توجه به سیره امام رضا (ع) تاکید کرد و گفت:‌ در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه جامعه‌ای که خود را با اخلاق ائمه اطهار (ع) مزین کند، جامعه‌ای فرهیخته و با فرهنگ است، ادامه داد: کار گروه پژوهش به ابعاد مختلف مسیر تاریخی امام رضا (ع) می‌پردازد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به ششم ذی‌القعده با عنوان روز شاهچراغ ادامه داد: برای بزرگداشت جایگاه شاهچراغ برنامه‌های مختلفی از سوی بنیاد در نظر گرفته شده است.

جعفری با بیان اینکه این کار گروه راهکارهای چگونگی ارتقای علمی و پژوهشی جشنواره را بررسی می‌کند، تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های پژوهشی و گسترش همکاری با حوزه و دانشگاه در قالب این کار گروه بررسی می‌شود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین