عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
شاهدان می‌گویند نیروهای اسرائیلی از نارنجک‌های بی‌حس کننده و گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان فلسطینی استفاده کردند.

عقیق:نیروهای رژیم اسرائیل دست کم چهار نمازگزار فلسطینی را در مسجد الاقصی هدف گلوله قرار داده و زخمی کردند.

منابع محلی می‌گویند درگیری‌ها در محوطه مسجد زمانی رخ داد که نمازگزاران فلسطینی به حضور اسرائیلی‌های تندرو در این مکان مقدس اسلامی اعتراض کردند.

اسرائیلی‌ها در حال برگزاری مراسمی به مناسبت سالروز اشغال شرق بیت المقدس در سال ۱۹۶۷ میلادی بودند.

شاهدان می‌گویند نیروهای اسرائیلی از نارنجک‌های بی‌حس کننده و گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان فلسطینی استفاده کردند. گفته می‌شود علیه شماری از عبادت کنندگان نیز از اسپری فلفل استفاده شد.

در پی ورود مکرر شهرک نشینان اسرائیلی و مقامات این رژیم به مسجد الاقصی، این مسجد در ماه‌های اخیر عرصه درگیری‌هایی بوده است.

رژیم اسرائیل تحت فشار فزاینده‌ای برای مهار موج جنایات ناشی از نفرت اسرائیلی‌ها علیه مکان‌های مذهبی مسیحیان و مسلمانان قرار دارد.

مقامات اسرائیلی به طور قاعده‌مندی در تلاش هستند هویت شرق بیت المقدس را تغییر دهند

در عین حال، در گزارشی منتشر شده از سوی بنیاد الاقصی آمده است رژیم اسرائیل قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای یهودی سازی اراضی اشغال شده فلسطین، در محوطه الاقصی یک کنیسه بسازد

اسرائیل طی دهه گذشته تلاش کرده است ساختار جمعیتی قدس را بواسطه ساخت و سازهای غیرقانونی، ویران ساختن مکان‌های تاریخی و اخراج جمعیت بومی فلسطین تغییر دهد

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در شهرک‌های غیر قانونی زندگی می‌کنند که از زمان اشغال اراضی فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس بدست رژیم اسرائیل ساخته شده‌اند.


منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین