عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
حجت الاسلام پناهیان، حاج محمدرضا طاهری، سید مجید بنی فاطمه و کربلایی حسین طاهری در جشن مبعث
تلاوت قرآن، رسالت بزرگ هر مؤمن و مسالمت آمیزترین روش دعوت به دین است اما عده ای به نام روشنفکری مقابل آن می ایستند...

گزارش تصویری


به گزارش خبرنگار عقیق از مشهد، مراسم جشن مبعث نبی مکرم اسلام(ص) شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مولودی خوانی حاج محمدرضا طاهری و سید مجید بنی فاطمه در محل حسینیه تهرانی ها برگزار شد.

 نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در پی می آید:

*عملیاتی که یک پیامبر باید پس از بعثت انجام دهد چهار مرحله دارد؛ تلاوت کتاب، تزکیه، تعلیم کتاب و حکمت است که در آیه دوم سوره جمعه ذکر شده است. معنای تزکیه، پاک کردن نفس و معنای آموزش حکمت این است که انسان به جایی برسد که خود تولیدکننده معرفت و حکمت باشد. حکمت در اثر اخلاص به دست می آید و بزرگ و کوچک ندارد.

*تلاوت یعنی مرور آیات قرآن با تأمل مختصر؛ حتی اگر معنای آیات را متوجه نمی شوید باز هم قرآن را تلاوت کنید. امام صادق(ع) می فرمایند از نشانه های مؤمن، تلاوت حداقل 50 آیه در روز است.

*تلاوت، عملیاتی است برای ارتقاء روح و نورانی شدن فکر انسان؛ کلمات خداوند با روح انسان نسبت عجیبی دارد، روح پیچیده خود را در معرض تابش نور آیات قرآن که بسیار عمیق و پیچیده است، قرار دهید. جریان تلاوت را به تبعیت از پیامبر اسلام(ص) جهانی کنید چرا که خیلی ها با یک تلاوت ساده ایمان می آورند.

*علامه طباطبایی(ره) می فرماید اگر بخشی از قرآن را در یک روز 10 بار می خواندم هر بار معنایی تازه از آن می فهمیدم.

*نگویید وقت نداریم؛ به برکت تلاوت قران، وقتتان وسعت می یابد. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: از سوره محمد که قسمت مخصوص من است، تا انتهای قرآن را زیاد بخوانید.

*نظام اسلامی باید مقدمات تلاوت قرآن را به شکل عام و خاص ایجاد کند. جمهوری اسلامی اگر نادان های داخلی و دشمنان دانای خارجی اجازه دهند، می خواهد تلاوت قرآن را جهانی کند. البته طبیعی است که چنان که مقابل تلاوت پیامبر(ص) ایستادند، مقابل ما نیز می ایستند و تهمت می زنند که می خواهید با شلاق و به زور مردم را به بهشت بفرستید؟ این در حالی است که خود با اجبار و فریب و زور و نیرنگ مردم را به جهنم می فرستند.

*چگونه است که برای دین دار کردن مردم نباید زور گفت ولی برای بی دین کردنشان می شود به زور متوسل شد؟ دشمنان بشریت همه ترفندهای خود از جمله توهین، تهدید و استهزاء را به نام روشنفکری و آزادی بیان به کار می گیرند تا مانع تلاوت قرآن شوند اما خداوند می فرماید ما شما را در برابر آن ها کفایت می کنیم چرا که اصولا ابلاغ دین در شرایطی که دست و بال مسخره کنندگان باز است ممکن نیست.

*حرف حق همیشه مورد استهزاء قرار می گیرد؛ برخی سایت ها کارشان همین است و روش استهزاء، روش عادی آن ها برای خبرپردازی است غافل از این که این ها رفتارهای خبیثانه است نه حرفه ای.

*تلاوت، آسان ترین بخش دعوت دین است اما با این وجود نمی گذارند آزادانه انجام شود. به ظاهر آزادی طلب ها و به واقع لیبرال ها، با تمسخر به میدان می آیند و اگر هم قدرت سیاسی داشته باشند با انواع ابزارها مقابله می کنند. این افراطیون لیبرال منش تا قیامت ادعای آزادی بیان دارند و کارشان بازی با کلمات و استهزاء است.

*متأسفانه عده ای آزاد گذاشتن این افراطیون و تحقیر حق گویان را عین روشنفکری و آزادی بیان می دانند.

*تلاوت، رسالت بزرگ هر مؤمن و مسالمت آمیزترین روش دعوت به دین است.

*اسلام دین جامع تمام مسائل است و ائمه اطهار(ع) و کارشناسان دین نیز همین گونه اند؛ نباید تنها انتظار بیان احکام از آن ها داشته و در سایر مسائل همچون تغذیه، طب، نجوم و .... به غیرآنان رجوع کنیم.

خبرنگار: زهرا شریعتی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
3
2
امثال جناب پناهیان آنقدر اوج گرفته اند که برای ما ها حتی کلامشان دست نیافتنی است چه برسد به درک اعمالشان انشالله معصومین س یاورشان باشند
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
2
3
سلام,خسته نباشید,سخنرانی استاد پناهیان رو واسه دانلود نمیذارین؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
1
3
سلام لطفا فایل صحبتهای اقای پناهیان رو یذارید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین