عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
معاون عتبات عالیات و قائم مقام سازمان مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: 60پزشک و متخصص از سه روز قبل از نیمه شعبان به مدت یک هفته به منظور خدمات رسانی بیشتر به کربلای معلی اعزام خواهند شد.
عقیق علی حیدر، معاون عتبات عالیات و قائم مقام سازمان مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تیم پزشکی همیشه و در تمام روزهای سال در حال خدمت رسانی به زائران عتبات است، گفت: هر سال در سه نوبت (عاشورا و تاسوعای حسینی،‌ اربعین حسینی و نیمه شعبان)  پزشکان متخصص برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

معاون عتبات عالیات و قائم مقام حج و پزشکی جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اعزام نیروهای متخصص پزشکی در نیمه شعبان به کربلای معلی بیان داشت: امسال نیز همزمان با عید بزرگ نیمه شعبان،‌ 60پزشک و متخصص شامل،‌ متخصصان قلب،‌ داخلی،  بیماری‌های عفونی،‌ اورژانس و پزشکان عمومی و همچنین امدادگران آقا و خانم،‌ از سه روز قبل عید نیمه شعبان یعنی 12شعبان به کربلا اعزام خواهند شد و به مدت یک هفته به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: پزشکان و متخصصان اعزامی در دو گروه عتبه امام حسین(ع) در بین الحرمین و در چادرهای جمعیت هلال احمر عراق در خیابان جمهوری مستقر می‌شوند و به تمام زائران ابا عبدالله الحسین(ع) خدمات امدادی و درمانی خود را ارائه می‌کنند.

حیدری در خصوص تامین دارو به ویژه در این ایام اظهار داشت: از یک ماه پیش 7تن دارو به عتبات ارسال شده است و هم اکنون با دپوی داروهای ارسالی ، هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

معاون عتبات عالیات مرکز حج و پزشکی در ادامه به خرید 2دستگاه آمبولانس اشاره کرد و افزود: هم اکنون 2دستگاه آمبولانس تیپ‌C که امکانات یک بیمارستان بسیار را دارد از کشور امارات و محل بیمارستان ایرانی تهیه شد و مراحل ترخیص گمرکی خود را در بندر بصره می‌گذراند.

وی در ادامه تصریح کرد: این دو دستگاه آمبولانس پس از انتقال به کشور عراق در جایگزین آمبولانس‌های قدیمی می‌شوند شهر نجف اشرف و کربلا مستقر خواهند شد.

حیدری هم چنین از تفاهم نامه این مرکز با اورژانس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به زائران امضای تفام نامه‌ای با اورژانس کشور داریم که پس از ترخیص آمبولانس‌ها و استقرار آن‌ها در مکان‌های خود،‌ هر ماه 4نفر از نیروهای متخصص اورژانس در آمبولانس‌ها مستقر باشند و کیفیت خدمات رسانی به زائران بیشتر شود. 


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین