عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
خوزستان میزبان احتمالی؛
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به زمان برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآنی مُدهامّتان، گفت: مرحله استانی این جشنواره در فصل تابستان و مرحله کشوری آن نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

عقیقمرتضی طاهریان معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآنی «مُدهامَّتان» پس از یک سال وقفه اظهار داشت: این جشنواره اصلی‌ترین جشنواره ستاد عالی کانون مساجد کشور است که در طول سال‌های اخیر تبدیل به رقابتی سازنده برای شناسایی استعدادهای فعالان قرآنی و فراهم‌سازی زمینه رشد آن‌ها شده است.

دلیل عدم برگزاری جشنواره مدهامتان در سال گذشته

وی در ادامه به دلایل برگزار نشدن جشنواره مدهامتان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته به دلیل محدودیت‌های اعتباری و همچنین اولویت داشتن برخی امور در کانون‌های مساجد امکان برگزاری جشنواره فراهم نشد. البته در ماه‌های آخر سال با مساعدت دولت توانستیم اعتباری برای این جشنواره جذب کنیم اما به دلیل نامناسب بودن زمان ترجیح دادیم فراخوان جشنواره در سال جاری منتشر شود.

طاهریان با بیان اینکه هم‌اکنون کارگروه‌های تخصصی جشنواره مدهامتان در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: برای تشکیل کارگروه تخصصی قرآن از اساتید و فعالان قرآنی دعوت خواهیم کرد تا بتوانیم آیین‌نامه‌ای در خور جامعه قرآنی کشور تنظیم و ابلاغ کنیم.

زمان برگزاری مرحله استانی و کشوری جشنواره مدهامتان

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به زمان برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ادامه داد: این جشنواره همچون سال‌های گذشته در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها سعی داریم مرحله استانی این جشنواره را در فصل تابستان و مرحله نهایی آن را در آذر یا دی‌ماه سال جاری برگزار کنیم.

شانس خوزستان برای میزبانی مرحله کشوری جشنواره مدهامتان بیش از سایر استان‌ها است

وی درخصوص استان میزبان برای برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان تصریح کرد: استان‌هایی همچون خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی، قزوین، قم و تهران برای برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به پیگیری‌های آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و همچنین میزبانی خوب این استان در بسیاری از مسابقات، شانس خوزستانی‌ها برای میزبانی مرحله نهایی بیش از سایر استان‌ها است.

 طاهریان با بیان اینکه میزبان مرحله کشوری مسابقات مدهامتان تا دو ‌هفته آینده اعلام خواهد شد، از ایجاد تغییراتی در آیین‌نامه و رشته‌های این مسابقات خبر داد و گفت: هدف ما در برگزاری نهمین دوره این جشنواره جذب حداکثری فعالان قرآنی است و به همین منظور، علاوه بر رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم سعی داریم تغییراتی در رشته‌ها و بخش‌های این جشنواره ایجاد کنیم.

نفرات برتر جشنواره مدهامتان امسال هم به مسابقات کشوری اوقاف راه می‌یابند

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه برای ارتقای سطح جشنواره قرآنی مدهامتان، خاطر نشان کرد: با تعامل کانون فرهنگی مساجد و سازمان اوقاف از سال 1391 نفرات برتر جشنواره قرآنی مدهامتان بدون آزمون به مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف راه یافتند به طوری که «مهدی شایق» نفر اول این جشنواره توانست سال گذشته در لیست پنج نفر برتر مسابقات کشوری اوقاف قرار گیرد و همچنین در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس حائز رتبه نخست شود.

وی، سطح نهمین دوره جشنواره مدهامتان را خوب پیش‌بینی کرد و ادامه داد: با توجه به عدم برگزاری جشنواره مدهامتان در سال گذشته و همچنین امتیازی که سازمان اوقاف و امور خیریه قائل شده است؛ پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 50 هزار نفر در رشته‌های مختلف این جشنواره به رقابت بپردازند


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین