عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
عتبه مقدسه حضرت ابالفضل العباس علیه السلام امکان زیارت اطراف قبر مطهر حضرت ابوالفضل از طریق سرداب مضجع شریف را به زودی فراهم می کند.
عقیق: عتبه مقدسه حضرت ابوالفضل العباس (ع) زیارت حول قبر مطهر از طریق سرداب مضجع شریف را به منظور پذیرایی و هدیه ویژه عتبه به شخصیت های برجسته کشورهای دنیا به زودی راه اندازی می کند.
یکی از مسوولان عتبه مقدسه علمدار کربلا گفت: این حفره (تونل) جدید در فضای حائل قبر مطهر حضرت باب الحوائج در حال ساخت و ساز است تا بتوانیم میهمانان ویژه را برای زیارت و هدیه عتبه عباسیه به آنجا ببریم.

این مقام مسئول که اجازه فاش شدن نام خود را نداده است، تصریح کرد: این حفره(تونل) در فضای دور تا دور قبر مطهر در عرض دو متر از برنامه های فرهنگی و ویژه عتبه مقدسه حضرت عباس(س) به شمار می رود.
وی افزود: در حال حاضر این تونل پیشرفت های خوبی داشته و کارگرها مشغول کار و فعالیت شبانه روزی هستند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با آب های روان سرداب حرم مطهر گفت: آبهای موجود در سرداب حضرت در حال حاضر توسط دستگاه مکنده آب کاملاً تخلیه شده و به دلیل ساخت دیوارهای بتنی، در حال حاضر آبی به معنای گذشته در این مکان وجود ندارد.

 این مسئول عتبه عباسیه افزود: وجود آب های زیرزمینی مانع بزرگی برای اجرای علمیاتهای زیرسازی حرم مطهر بود که با مددگیری از چندین دستگاه مکنده آب، شرایط برای اجرای طرح های بازسازی و زیر سازی مهیا شد.
وی در رابطه با زمان دقیق راه اندازی تونل زیر زمینی حول قبر شریف چیزی اعلام نکرد و گفت: تلاش می شود تا این تونل تا نیمه سال قمری افتتاح شود.

منبع: سازمان حج و زیارت
کدخبرنگار:211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین