عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، با اشاره به مذاکرات خیر صورت گرفته با دولت عراق، گفت: مسوولان عراقی قول داده اند تا علاوه بر کاهش هزینه ها و برطرف کردن مشکلات پیش روی زوار، امکانات بهتری را برای زائران ایرانی عتبات عالیات فراهم کنند.
عقیق حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، در همایش کارگزاران حج و زیارت خوزستان، با تأکید بر حل مشکلات و موانع موجود در اعزام زائران اماکن مقدسه و متبرکه، اظهار داشت: همه مسؤولان و دست اندرکاران  اعزام زائرین، وظیفه دارند در راستای حل مشکلات مردم تلاش کرده و همه عزم خود را برای دفاع از حقوق حجاج و زایران جزم کنند.

وی در ادامه با بیان این که همه موانع فرهنگی و مادی باید برای آسان شدن اعزام زائرین برطرف شود، گفت: ساماندهی زائرسراها و امکانات خدماتی و رفاهی در مناطق مرزی موجب می شود که زائران با آرامش خاطر به عتبات عالیات اعزام شوند و در این سفر معنوی احساس راحتی و آرامش کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با دولت عراق، بیان داشت: خوشبختانه در این چند روز اخیر مذاکراتی مبنی بر ایجاد تسهیلات لازم بهداشتی و هتلینگ برای زوار عتبات عالیات صورت گرفته که این مسأله جای بسی خرسندی را به همراه دارد.

حجت الاسلام قاضی عسگر، با اشاره به متن توافق نامه صورت گرفته میان ایران و عراق، افزود: مسوولان عراقی قول داده اند تا علاوه بر کاهش هزینه ها و برطرف کردن مشکلات پیش روی زوار، امکانات بهتری را برای زائران ایرانی عتبات عالیات فراهم کنند.

این مقام مسؤول، با اشاره به اقدامات رفاهی صورت گرفته در اماکن متبرکه و عتبات و عالیات، اظهار داشت: حرکت جدی برای ارتقای خدمات رفاهی به ویژه در بخش هتل انجام شده تا زائران دغدغه ای در این مورد نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، در بخش دیگری از سخنان خود، به سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: مقصود دشمنان از راه اندازی جنگ و تصرف خرمشهر، این شهر نبوده بلکه آنان می خواستند تهران را فتح کرده و انقلاب را نابود کنند.

ایران ابر قدرتی بزرگ در سطح جهان است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که نظام اسلامی ایران هم اکنون به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند در جهان شناخته می شود، گفت: ایران هم اکنون به عنوان یکی از ابرقدرتان جهانی شناخته می شود که این مسأله به برکت جانفشانی های دیروز رزمندگان اسلام و غیرت و تلاش امروز جوانان ایرانی است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین