عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
نماینده ولی فقیه در سازمان حج:
نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: گرایش به دین مبین اسلام از سوی پیروان سایر ادیان در کشورهای گوناگون بیشتر شده است.

عقیق: به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر در جلسه درس اخلاق و در جمع روحانیان و طلاب حوزه های علمیه اردبیل افزود: آمارها و خبرهای منتشره در رسانه ها نشان دهنده این واقعیت می باشد که آخرین و برترین دین خداوند متعال خواهان و علاقه مندان زیادی در کشورهای مختلف جهان از جمله در کشورهای غیرمسلمان دارد.

وی با استناد به بررسی های منتشر شده در بعضی از نشریه های معتبر جهان اظهار کرد: محققان به این نتیجه رسیده اند که تا چند سال آینده اسلام دین اول مردم در کشورهای اروپایی خواهد بود.

وی ادامه داد: این درحالیست که در زمان حاضر نیز علاقه مندان به دین مبین اسلام در کشورهای مختلف جهان با کمبود عالمان و روحانیان جامع به منظور پاسخگویی به نیازهای آنان مواجه می باشند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: تاکنون نزدیک به 40 کشور دنیا سفر کرده ام و بررسی ها نشان می دهند که در اکثر این نقاط مردم با نبود و یا کمبود روحانیان فاضل و دانشمند که به زبان مردم آنها مسلط باشند برای ترویج دین اسلام مواجه می باشند.

وی ادامه داد: در دیداری که در ماه مبارک رمضان با وزیر خارجه در امور ادیان کشور اسپانیا در مادرید داشتم وی از گرایش فوق العاده مردم این کشور و اروپا به دین اسلام سخن گفت و افزود: به همین منظور در حال تشکیل کمیته ای برای فراهم کردن شرایط زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در اسپانیا هستیم و اینجانب نیز برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردم.

حجت الاسلام قاضی عسگر، با اشاره به اینکه مشاهده چهره های جوان، بشاش و علاقمند طلبه های جوان امیدواریمان را برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون علاقه مندان به اسلام در کشورهای مختلف بیشتر می کند، افزود: شما عزیزان باید از هم اکنون زمینه تاثیرگذرای مثبت خودتان را در ایران و فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان فراهم کنید.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته به دلیل وجود خلا در حضور روحانیان مسلمان در کشورها ، فرقه ضاله وهابیت توانست نظر بعضی از نوجوانان و جوانان را در کشورها به خصوص در کشورهای مسلمان منطقه جلب کند و با شستشو دادن مغزهای آنان فجایع ناگواری را دامن بزند که نمونه آن جنایات و اعمال وقیح گروههای تکفیری در سوریه می باشد.

وی بیان کرد: هرچند وهابیان در مقطعی باعث و بانی تهدیدهای بی شماری در بعضی کشورها شدند اما همین حرکت های تند و زشت آنان در سایه توجهات خداوند متعال به حربه ای علیه خودشان تبدیل شده است ،چرا که حقانیت این فرقه گمراه در میان مردم واقع بین دنیا زیر سوال رفته و اکنون موجی از واهمه از وهابیت ساکنان کشورها را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: حتی دولتمردان غربی نیز با مشاهده اعمال وحشیانه وهابیان و گروههای تکفیری اکنون از آن بیم دارند که ادامه این روند فردا دامن آنان را نیز خواهد گرفت و باتوجه به نفرتی که در میان افکار عمومی جهان ایجاد شده است روز به روز مخالفان این گروه گمراه زیاد می شوند.

وی افزود: عربستان که حامی بزرگ وهابیان به شمار می رفت اکنون بطور رسمی اعلام کرده است که هر فردی در کنار گروههای وهابی بجنگد و یا به این گروهها کمک کند با مجازات قانونی روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی عسگر گفت: اکنون شرایط بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ غنی تشیع در جهان فراهم شده است چراکه مردم آزاده دنیا از انسان ساز بودن این مکتب آگاه شده اند.

او افزود: اگر بتوانیم مکتب تشیع را آنگونه که هست به دنیا معرفی کنیم بطور یقین پذیرش وجود دارد و خداوند متعال نیز با نزدیک کردن دل های مومنان به همدیگر به این مهم کمک خواهد نمود.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت های انجام شده در زمینه ارتباطات گفت: اکنون باید خیلی بیشتر از گذشته مراقب فتنه ها و توطئه های مخالفان اسلام بود چراکه با طرح شبهات و سوال های نابجا امکان انحراف افراد سالم به خصوص جوانان وجود دارد.

او خاطرنشان کرد یک روحانی هنگامی می تواند به شبهات منحرف کننده گروههای گمراه پاسخ دهد و نیازهای مردم در ارتباط با سوال هایی که مطرح می شود را برطرف کند که به علوم جامع دینی و زبان های مردم دنیا مسلط باشد.

وی از طلاب جوان خواست که در کنار فراگیری علوم اسلامی و دروس دیگر دست کم یکی از زبان های خارجی را نیز فرا بگیرند و به آن مسلط باشند تا بتوانند هنگام ترویج دین اسلام به پرسش های مردم کشورهای گوناگون دنیا پاسخ های لازم را بدهند.

وی یادآوری کرد که فقط در همین مراسم حج چندین هزار سوال از سوی حجاج سایر کشورها مطرح می شود که اگر یک روحانی به زبان آنان آشنا نباشد در انجام وظیفه و تکلیف خود موفق نخواهد بود.

حجت الاسلام قاضی عسگر همچنین ارتباط مستمر و واقعی با خداوند ؛ ساده زیستی و دوری از مطامع دنیوی؛ تاثیر نپذیرفتن از جریان های سیاسی در عین داشتن بینش سیاسی و الفت دایم با قرآن مجید را از دیگر موارد مهمی دانست که طلاب جوان باید از هم اکنون به آنها توجه زیاد و جدی داشته باشند.

حجت الاسلام قاضی عسگر برای شرکت و سخنرانی در کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله مشکینی که امروز در اردبیل برگزار می شود به این استان سفر کرده است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین