عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
درس‌های قرآن «معلم دوست‌داشتنی»
معلم دوست‌داشتنی قرآن در یکی از درس‌های قرآن خود به بیان شرایط پذیرش عبادات و اعمال نیک افراد و اهمیت پیروی از رهبری و پرداخته است.
عقیق: حجت‌الاسلام »محسن قرائتی» استاد تفسیر قرآن کریم که بیش از 32 سال است به تدریس معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) می‌پردازد، سال گذشته در نظر‌سنجی مردمی به عنوان محبوب‌ترین چهره قرآنی انتخاب شد به همین جهت برگزیدن نام «معلم دوست ‌داشتنی» برای او دور از واقعیت نیست.

بر همین اساس در طرحی با عنوان درس‌های قرآن «معلم دوست داشتنی» از سال گذشته به بازخوانی بخشی از مطالب ارزشمند ایراد شده توسط استاد قرائتی در برنامه درس‌هایی از قرآنی می‌پردازیم تا با تکرار معارف قرآنی و یادآوری آن برای مخاطبان، گامی در جهت ارتقای سبک زندگی قرآنی و رسیدن به مطالبه مقام معظم رهبری برداشته باشد.

در ادامه، بخشی از این مطالب با موضوع «شرایط تکلیف» که در 21 اسفندماه سال 1360 در برنامه درس‌هایی از قرآن ایراد شده است تقدیم مخاطبان می‌شود.

راه رسیدن به خدا چیست؟

نکته 1)فَمَنْ لَمْ یَتَوَلَّنَا لَمْ یَرْفَعِ اللَّهُ لَهُ عَمَلًا» (کافی، ج 1، ص 430)اگر کسی در برابر حکومت حق قد علم کند و رهبری رهبر معصوم را نپذیرد «لَمْ یَرْفَعِ اللَّهُ لَهُ عَمَلًا» خدا عمل او را بالا نمی‌برد.

نکته 2) قرآن می‌گوید: «وَ أْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوابِها» (بقره/189) برای کار از راهش وارد شوید و راه رسیدن به خدا امامت و رهبری حق است.

نمازهایی که پذیرفته نمی‌شود

نکته 3) خدا در قرآن فرموده است: «أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ» (توبه/5)اگر کسی مالیاتش را ندهد و این اختلافات طبقاتی را با پرداخت مالیات در مملکت حل نکند، نمازها هم ارزشی ندارد

نکته 4) امام رضا(ع) فرمود: «مَنْ صَلَّی وَ لَمْ یُزَکِّ لَمْ تُقْبَلْ مِنْهُ صَلَاتُهُ» (عیون أخبارالرضا، ج 1، ص 258)کسی که نماز بخواند ولی زکات ندهد، نمازش هم قبول نمی‌شود.

نکته 5) مَنِ اغْتَابَ مُسْلِماً أَوْ مُسْلِمَه لَمْ یَقْبَلِ اللَّهُ تَعَالَی صَلَاتَهُ وَ لَا صِیَامَهُ أَرْبَعِینَ یَوْماً وَ لَیْلَه إِلَّا أَنْ یَغْفِرَ لَهُ صَاحِبُهُ» (جامع الأخبار، ص146) خداوند عبادت کسی را که غیبت می‌کند، چهل شبانه روز قبول نمی‌کند.

متن کامل این برنامه را از اینجا ببینید.


منبع:فارس

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
0
آخه اگه مالیات بدیم که باعث افزایش طبقه اجتماعی میشه
پولش میره تو جیب امثال زنجانی ها و نتیجه اش...
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین