عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۷۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
آیت الله جوادی آملی؛
در آخرت هيچ چيزي به جز اعمال ما نمي‌تواند ما را نجات دهد؛ هيچ چيزي جز عمل خير ما را نجات نمي‌دهد؛ ما بايد مثل حضرت ابراهيم باشيم كه يا قبله ساز بود يا هادي به سمت قبله؛ اگر نمي‌توانيم در آن مقام باشيم حداقل بايد مردم را به سمت دين خدا بكشانيم.

عقیق: به نقل از حوزه نيوز، آيت الله العظمي جوادي آملي در ديدار با اعضاي انجمن حاميان توسعه حوزه‌هاي علميه اظهارداشتند: خداوند در قرآن ما را فرزندان ابراهيم نبي (ع) عنوان مي‌كند و پس از آن وقتي به اسلام مي‌رسد پيامبر (ص) به ما مي‌فرمايد كه من و علي (ع) پدران شما هستيم.

ايشان افزودند: پذيرش فرزندي اين دو بزرگوار افتخاري است كه در كنار افتخار، وظايفي را نيز متوجه ما مي‌كند، زيرا اين بزرگواران ما را با اسلام آشنا كردند و اسلام به ما مي‌آموزد كه مرگ بزرگترين دشمن انسان است، ولي هنر اسلام اين است كه در اين دين و اديان الهي ما هستيم كه مرگ را شكست مي‌دهيم.

حضرت آيت الله جوادي آملي بيان كردند: قرآن مي‌فرمايد كه هر كسي مرگ را مي‌چشد نه اينكه مرگ او را مي‌چشد و يا مي‌بلعد؛ دنيا، دنياي رابطه و ضابطه است ولي در دنياي آخرت ديگر رابطه و ضابطه اي وجود ندارد.

ايشان گفتند: در آخرت هيچ چيزي به جز اعمال ما نمي‌تواند ما را نجات دهد؛ هيچ چيزي جز عمل خير ما را نجات نمي‌دهد؛ ما بايد مثل حضرت ابراهيم باشيم كه يا قبله ساز بود يا هادي به سمت قبله؛ اگر نمي‌توانيم در آن مقام باشيم حداقل بايد مردم را به سمت دين خدا بكشانيم.

پرچم يازهرا (س) پرچم سه‌رنگ را حفظ كرد

اين مرجع تقليد اظهاركردند: توسعه حوزه‌ها مثل توسعه و ساخت مساجد و حسينيه‌ها بايد به مردم واگذار شود؛ اگر اين امور به دولت وابسته باشد اين، مسئله وابستگي به دنبال دارد؛ براي ماندگاري اين امور بايد اين كارها به مردم واگذار شود.

ايشان گفتند: راز اين ثمرات و بركات در اين مملكت به دليل همين پرچم‌هاي يازهرا و يا حسين (ع) است، زيرا اين پرچم‌ها بودند كه كشور و پرچم سه رنگ را حفظ كردند؛ در حين جنگ جهاني و حتي كودتاي ۲۸مرداد اين پرچم ملت ما را نجات نداد؛ ولي در جنگ اين پرچم يا زهرا (س) پرچم سه رنگ را حفظ كرد.

حضرت آيت الله جوادي آملي افزودند: در كودتاي۲۸مرداد مردم در ميدان قيام، تا ساعت ۱۰صبح مرگ بر شاه مي‌گفتند و بعد ازظهر پس از كودتا جاويد باد شاه سر مي‌دادند؛ اگر مرگ بر شاه ۱۷شهريور تا ۲۲ بهمن ماندگار شد به بركت فرياد يازهرا (س) مردم بود.

ايشان گفتند: حوزه است كه مسجد و جامعه و نظام را اداره مي‌كند؛ مهم حفظ اين حوزه است كه بايد براي توسعه آن نيز كوشش كرد؛ حوزه سازي امري مقدس است و اگر امروز حوزه‌هاي نجف و قم و فيضيه اين همه بركت دارد به خاطر نيت خالصي است كه بزرگاني مثل مرحوم مروي كردند و امروز صبح تا شب بر آنها درود فرستاده مي‌شود؛ زيرا ايشان در موقع كلنگ زني مدرسه شرط كردند كه كسي بايد كلنگ بزند كه نماز شبش در سفر و حضر ترك نشده باشد كه در آن جمع هيچ كس غير از خودش جرات اين ادعا را نداشت.

اين مرجع تقليد اظهاركردند: حوزه سازان بايد در هنگام ساخت و تعمير بناهاي حوزه در هر لحظه بايد ياد خدا را به لب داشته باشند و مثل حضرت ابراهيم (ع) بگويند كه ربنا تقبل منا؛ اگر اين ذكر لب شما باشد اين كار قطعا بركت خواهد يافت.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین