عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۶۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر
دویست و چهل و ششمین مراسم شب خاطره پنجشنبه یک خرداد در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

عقیق: مراسم شب خاطره با حضور خانم سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» و با موضوع سالروز آزاد سازی خرمشهر پنجشنبه یک خرداد ساعت 18 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

سیده زهرا حسینی در فعالیت‌های دوران انقلاب و پس از آن شرکت داشت. وی در آغاز جنگ ایران و عراق دختری هفده ساله بود و به دلیل قرار گرفتن در متن جنگ به طرق مختلف از جمله همکاری در کفن و دفن شهدا، امدادگری، زخم‌بندی، حمل مجروحان، تعمیر و آماده‌سازی اسلحه، پخت‌وپز و توزیع امکانات فعالیت داشت.

پدر و برادر بزرگش در جنگ به شهادت رسیدند و برادر کوچکترش جانباز شد. خود وی هم در این جریان با اصابت ترکش به دست و نخاعش، در 20 مهر 1359 مجروح شد. کتاب خاطرات او با نام «دا» توسط انتشارات سوره مهر تاکنون به چاپهای متعدد رسیده است.

در این مراسم همچنین مهدی عبدخدائی عضو فدائیان اسلام و از هم رزمان شهید نواب صفوی، مجید عبدالحسینی عکاس جنگ تحمیلی و مجید یوسف زاده از بسیجیان دوران دفاع مقدس خاطراتشان را بازگو می‌کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء فیلم سینمایی از تازه ترین آثار بر روی پرده سینماهای کشور برای حاضران پخش می‌شود.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین