عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
رئیس ستاد احیای زکات کشور تاکید کرد
رئیس ستاد احیای زکات کشور با اشاره به پول حاصل از جمع‌آوری زکات در جامعه گفت: با این پول و با حمایت دولت می‌توانیم مسئله ازدواج را آسان کنیم.

عقیق: حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش بزرگ زکات که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد با اشاره به لزوم آموزش قرآن برای تمام آحاد جامعه، اظهار داشت :هر مدیرکل و پرسنل ادارات از اختیارات خود به منظور آموزش قرآن به کارکنان خود استفاده کنند.

وی با اشاره به ایجاد یک نهضت قرآن آموزی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: این کار با مدیریت امام جمعه و حمایت استاندار امکان‌پذیر است.

قرائتی بر لزوم ازدواج در سنین پایین تاکید کرد و گفت: بنده با ازدواج دانشجویی موافق نیستم بلکه معتقدم ازدواج باید دبیرستانی شود.

رئیس ستاد احیای زکات کشور افزود: پس از نیاز به اکسیژن و آب، هیچ نیازی برای انسان بالاتر از ازدواج نیست.

وی به پول حاصل از جمع‌آوری زکات در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: با این پول و با حمایت دولت می‌توانیم مسئله ازدواج را آسان کنیم.

قرائتی با بیان اینکه وجود 180 طلبه برای شهر ارومیه بسیار اندک است، تصریح کرد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح یک نهضت برای آموزش طلبه‌ها داشته باشیم و در این زمینه بسیار موفق عمل کنیم.

وی اضافه کرد: کلمه زکات و برکت هر کدام 32 بار در قرآن تکرار شده است و این بدان معنی است که دادن زکات با برکت همراه است.

قرائتی با بیان اینکه راه صحیح دعوت به نماز باید آموخته شود، گفت: نماز اسرار بسیار زیادی دارد که باید آن‌ها را شناخت و برای تبیین برکات نماز در جامعه کوشش کرد.

وی یادآور شد: مسائلی از قبیل ازدواج، نهضت قرآن آموزی، تقویت زکات، تفسیر قرآن توسط طلاب، ایجاد جلسه فامیلی و استفاده از آب و هوای مناسب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین