عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
رژیم آل خلیفه که مسجد «ابوذر غفاری» را سه سال پیش تخریب کرده بود به زمین فوتبال تبدیل کرده است و قسمتی از آن را نیز به پارک تبدیل کرده است.
عقیق: رژیم آل‌خلیفه ادامه هتک حرمت مساجد در بحرین یکی از مساجد شیعیان را که در زمان حکومت نظامی تخریب کرده بود به زمین فوتبال تبدیل کرده است.

نظامیان رژیم حاکم مسجد «ابوذر غفاری» در منطقه النُوَیدِرات را سه سال پیش در زمان حکومت نظامی در بحرین تخریب کرده بودند به زمین فوتبال تبدیل کرده است و قسمتی از آن را نیز به پارک تبدیل کرده است.

نظامیان رژیم حاکم این مسجد را سه سال پیش در زمان حکومت نظامی در بحرین تخریب کرده بودند.

پس از تخریب این مسجد شیعیان بحرین همچنان نماز را در مسجد ویران شده اقامه می‌کردند که بارهای از سوی نظامیان آل خلیفه مورد حمله قرار می‌گرفتند.

«عبدالعلی محمدحسن» نماینده سابق مجلس بحرین از فراکسیون الوفاق این اقدام رژیم حاکم را محکوم کرد.

«شیخ میثم السلمان» مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین این اقدام رژیم حاکم را تحریک آمیز و هدف از آن را ایجاد تنش بین قشرهای ملت این کشور دانست.

السلمان گفت: رژیم حاکم با این اقدامات می‌خواهد بین شیعیان و سنی‌ها کشمکش به وجود بیاورد، اما مردم بحرین با وجود این اقدامات هوشیار هستند و می‌دانند که رژیم می‌خواهد آنها را به سوی کشمکش طایفه ای سوق دهد. اما وحدت ملی و اسلامی همچنان باقی خواهد ماند.

رژیم آل خلیفه از آغاز اعتراضات مردمی در سال 2011 تاکنون 38 مسجد را در نقاط مختلف این کشور تخریب کرده و از اقامه نماز جماعت در این مساجد ممانعت به عمل آورده است.

همچنین نظامیان رژیم آل خلیفه جوان بحرینی را که قرآن کریم در دست داشت هدف قرار دادند.

جوان بحرینی که کفن پوشیده بود در تظاهرات علیه رژیم آل خلیفه قرآن کریم را بالا برده بود اما نظامیان رژیم حاکم به سوی او گلوله‌های گاز اشک آور شلیک کردند و قرآنی را که در دست داشت هدف قرار دادند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین