عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
شخصى خدمت رسول خدا عرض كرد: همسرى دارم كه به هنگام ورود به خانه به استقبالم مى ‏آيد و به هنگام خروج ‏بدرقه ‏ام مي‌كند. هنگامى كه مرا اندوهناك يافت در تسليت من مي‌گويد: اگردرباره رزق و روزى مى ‏انديشى غصه نخور كه خدا ضامن روزى است و اگر در امور آخرت مى ‏انديشى خدا انديشه و اهتمام ترا زياده گرداند. پس ‏رسول خدا فرمود: خداى را در اين جهان عمال و كارگزارانى است و اين ‏زن از عمال خدا مي‌باشد، چنين همسرى نصف اجر يك شهيد را خواهدداشت.

عقیق: حجت الاسلام شهيدي كارشناس مسوول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جلسه زوج‌هاي جوان كه در محل نمايندگي بعثه در عراق برگزار شد، با تسليت وفات حضرت زينب(س)، ياد عقيله بني هاشم را مترادف با ياد اباعبدالله دانست و تصريح كرد: فعاليت‌هاي بانوي كربلا پس از عاشورا بسيار درس آموز است و نكات فراواني دارد.

وي حجاب را علاوه بر حجاب ظاهري كه همان چادر است، حجاب باطني دانست كه عبارت است از عفاف و حيا و تصريح كرد با اين تعريف هم مردان و هم زنان بايد حجاب داشته باشند.

شهيدي خطاب به زوج‌هاي جوان گفت: كربلايي شدن و كربلايي ماندن تفاوت دارد، كربلايي شدن با يك زيارت صورت مي‌پذيرد ولي كربلايي ماندن با زنده نگه داشتن ياد و خاطره مصائب و دلاورمردي‌هاي عاشوراييان صورت مي‌‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد بايد از زينب ياد گرفت كه چگونه با وجود همه سختي‌ها و مشقت ها، داغ ديدن‌ها و اسارت، كربلا را زنده نگه داشت. بنابراين ما كه رهرو اهل بيت هستيم بايد خاندان اهل بيت را پاس بداريم.

اين كارشناس مسئول فرهنگي در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در بخش ديگري از سخنان خود با قرائت روايتي از اميرالمومنين علي (ع) در مورد حقوق زنان بر مردان گفت: ايشان مي‌فرمايند «آنها (زنان) نزد شما امانت‌هاي خدا هستند، آزارشان نرسانيد و بر آنها سخت نگيريد. » و يكي از مصاديق سخت نگرفتن بر زن اين است كه اگر همسرمان كه سالها با خانواده پدري خود مانوس بوده است خواست سري به خانه پدري خود بزند، بر او سخت نگيريم و حتي ما نيز او را همراهي كنيم.

حجت الاسلام شهيدي در ادامه با خواندن روايتي از امام باقر (ع) كه مي‌فرمايد: «خداوند متعال براي مردان جهاد را مقرّر داشت و براي زنان نيز جهاد را منظور داشت و جهاد مردان آن است كه مال و جان خويش را در راه خدا ايثاركنند. ولي جهاد زنان آن است كه بر اذيت‌هاي شوهر و غيرت ورزيهاي او صبر كنند» گفت: گاهي مرد به دليل مشكلاتي كه در بيرون از خانه برايش پيش مي‌آيد ناراحتي هايي به دل دارد كه زن هيچ نقشي در اين ناراحتي ندارد، اما اگر زن در برابر اين ناراحتي شوهر، صبر پيشه كند به مانند جهاد مي‌ماند.

وي در پايان سخنراني خود با اينكه همسرداري خوب مي‌تواند نصف اجر شهيد را به همراه داشته باشد گفت: شخصى خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله عرض كرد: همسرى دارم كه به هنگام ورود به خانه به استقبالم مى ‏آيد و به هنگام خروج ‏بدرقه ‏ام مي‌كند. هنگامى كه مرا اندوهناك يافت در تسليت من مي‌گويد: اگردرباره رزق و روزى مى ‏انديشى غصه نخور كه خدا ضامن روزى است و اگر در امور آخرت مى ‏انديشى خدا انديشه و اهتمام ترا زياده گرداند. پس ‏رسول خدا فرمود: خداى را در اين جهان عمال و كارگزارانى است و اين ‏زن از عمال خدا مي‌باشد، چنين همسرى نصف اجر يك شهيد را خواهدداشت.



منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین