عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی، حاج حامد خمسه، حاج ناصر آیینی در هیئت الرضا
از چیزهایی که مایه نجات انسان می شود یکی موعظه پذیری و نصیحت شنوی است، دیگر داشتن حالت خوف و رجاء یعنی با وجود انجام کارهای نیک همیشه نگران و امیدوار عاقبت مان باشیم...
گزارش تصویری


عقیق: مراسم میلاد امیرالمومنین(ع) در هیئت الرضا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صمدی و مولودی خوانی حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی، حاج حامد خمسه، حاج ناصر آیینی و امیرعباس سیفی برگزار شد.


نکاتی از سخنان حجت الاسلام صمدی را بخوانید؛

*صعصعة بن صوحان این چنین تعبیر می کند که وقتی در کنار حضرت امیر علیه السلام راه می رفتیم از شدت تواضعشان ، تفاوتی میان ما و ایشان احساس نمی شد ؛ اما آن چنان هیبتی از ایشان در دل ما بود که انگار غلامانی بودیم که به اسیری می رویم.

*اگر در این چند روز به اعتکاف نمی رویم، از آنجاکه مؤمن شکارگر لحظه هاست، باید ایام البیض را قدر بدانیم و روزه بگیریم و سعی کنیم به زیارت سیدالکریم رفته و یا اگر توانایی نداریم، با خواندن زیارت عاشورا، امام حسین علیه السلام را زیارت کنیم.

*خوش اخلاقی کلید همه ی خوبی هاست، خداوند در قرآن خطاب به رسولش می فرماید: "إنک لعلی خلق عظیم" درباره ی امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام می فرمایند: او خوش اخلاق ترین فرد است. همچنین می فرمایند او باظرفیت ترین و پرتحمل ترین است.

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به امام علی علیه السلام فرمودند: خوشبخت واقعی کسی است که تو را دوست داشته باشد و اطاعت کند. معصومین می فرمایند : دروغ می گوید کسی که اظهار محبت به ما می کند اما کاری انجام می دهد که در شأن دشمنان ماست، نه در شأن ما

 *از چیزهایی که مایه ی نجات انسان می شود یکی موعظه پذیری و نصیحت شنوی است، دیگر داشتن حالت خوف و رجاء یعنی با وجود انجام کارهای نیک همیشه نگران و امیدوار عاقبت مان باشیم و دیگری اینکه قدرت تحمل خود را بالا ببریم.

*نفس انسان باید مداوم در معرض موعظه باشد امام علی علیه السلام در نامه ی 31 نهج البلاغه (که حتما باید خوانده شود) خطاب به جوانان می فرمایند : دلت را با موعظه زنده نگاه دار.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
0
0
تیراندازی به محسنیه حضرت زهرا در کرمانشاه با مسلسل در خبرگزاری فارس و سایت رسمی حزب الله کرمانشاه لطفا در تیتر یک درج شود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین