عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: به زودی جلد دوم و سوم «پیام‌های آسمانی؛ معارف قرآنی برای کودک و نوجوان» برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان بیان داشت: در گذشته کتابی را تحت عنوان «پیام‌های آسمانی؛ معارف قرآنی برای کودک و نوجوان» به نگارش درآوردم که به زودی جلد دوم و سوم این مجموعه نیز منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها را برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش درآورده‌ام،‌ اضافه کرد: جلد نخست کتاب «پیام‌های آسمانی»، 12 سوره از جزء پایانی قرآن کریم به روش قصه و شعر است، همچنین این تفسیر با توجه به ادبیات خاص کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

حجت‌الاسلام دانشمند ادامه داد: این کتاب‌ها به دو روش «خود‌ آموز» و «معلم ‌آموز» قابل استفاده است یعنی در روش «خود آموز»، قرآن آموزانی که دوره‌های درست‌خوانی را گذرانده‌اند و دوست دارند با ترجمه و تفسیر قرآن آشنا شوند، می‌توانند با مطالعه این مجموعه به هدف خود برسند.

وی افزود: جلد دوم و سوم مجموعه کتاب‌های «پیام‌های آسمانی؛ معارف قرآنی برای کودک و نوجوان» به زودی از سوی انتشارات «بوستان کتاب» منتشر و به مخاطبان این عرصه، ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان و پژوهشگر قرآنی، متولد اول خرداد 1337 در شهر «دیزیچه» در جوار زاینده‌رود و در 45 کیلومتری اصفهان چشم به جهان گشود و تا سوم دبستان را در زادگاهش گذراند. با پدرش قصد تبلیغ دین را در سر داشت از این رو به همراه خانواده به شهر آبادان رفت.

از مدرسه بزرگمهر این شهر دیپلم گرفت، در سال 1356و مقارن آغاز انقلاب اسلامی به هوای تحصیل علوم اسلامی به قم آمد. در جوار حضرت معصومه (س) علاوه بر علوم اسلامی، تحصیلات جدید را تا مقطع کارشناسی در رشته حقوق و کارشناسی ارشد، در رشته علوم حدیث با گرایش کلام و عقاید ادامه داد و از پایان نامه ارشدش با عنوان «روش‌های انتقال آموزه‌های اعتقادی به کودکان 7 تا 14 سال در قرآن و روایات» در دانشکده علوم حدیث قم دفاع کرد.

حجت‌الاسلام دانشمند در کنار درس‌های حوزه و دانشگاه با زبان‌های عربی و انگلیسی آشنا شد و سفرهایی تبلیغی به لبنان، سوریه و حجاز داشت. او از سال‌های آغازین طلبگی، قلم به دست گرفت و نوشتن برای کودکان و نوجوانان را سر لوحه کارهای خویش قرار داد. وی اوقات‌اش را به خواندن، نوشتن، پژوهش و تدریس می‌گذراند، با مجلات گوناگون کودک و نوجوان همکاری داشته و تا کنون کتاب‌های فراوانی برای کودکان و نوجوانان در زمینه شعر، قصه و مقالات گوناگونی در قلمرو علوم قرآنی منتشر کرده است که از جمله آنها می‌توان به «اختراع بزرگ من کودک»، «این همان مرد است»، «بانوی مهتاب»، « تو هم بیا»، «ثروتمندی که گدا شد»، «خدای مهربان مورچه‌ها»، «راهی به سوی بهشت»، «رو برگ گل نوشته»، «زنان سپید پوش»، «زیر شاخه زیتون»، «سفر به چشمه نماز»، «فرشته‌ای در زمین»، «کودکی که با پیامبر سخن گفت»، «نوجوانان می پرسند»، «یک صدف از هزار»، «یک نفر به اندازه همه»، «الف لام میم ذلک الانقلاب عام»، «آقای دست و دل باز»، «آن روز شیرین»، «خواب عجیب پیامبر(ص، «سکه‌ای از آسمان»، «می‌خواهم دانشمند شوم»، «امیران کوچک»، «پیام‌های آسمانی (تفسیر قرآن)»، «دعای گنجشک‌ها»، «پرسش‌های دیروز و امروز»، «آن سوی تن»، «هدیه‌های آسمان» و «از نزدیکانت آغاز کن» اشاره کرد.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین