عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
آیت‌الله جوادی آملی:
حضرت آیت‌الله جوادی آملی، گفت: کسانی که نسبت به ساخت ریز خط‌ ترین قرآن نفیس جهان اقدام کردند جایگاه والایی نزد خداوند دارند.

عقیق: حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی عصر امروز در مراسم رونمایی از کوچکترین قرآن جهان با اشاره به نزول قرآن روی زمین اظهار داشت: خداوند قرآن و باران را به زمین نازل کرد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن افزود: نزول باران با عنوان نزولات آسمانی تعبیر می‌شود و خداوند سبحان باران را به زمین می‌اندازد، اما قرآن را به زمین آویزان کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تبیین تفاوت نزولات آسمانی و نزول قرآن بیان داشت: شأن نزول این دو یکی ملکی و دیگری ملکوتی است.

وی تصریح کرد: ممکن است کشاورزی باران را جمع‌آوری و زمینی را آبیاری کند، اما گاهی نیز هنرمندی مانند سازنده این قرآن نفیس، با یک هنرمندی، قرآن حبل المتین را حرمت بگذارد و با گرفتن این ریسمان الهی از آن بالا برود.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اقدام جاهل آمریکایی که نسبت به قرآن کریم هتک حرمت کرد بیان داشت: زمانی گالیله که دانشمندی بزرگ محسوب می‌شد را می‌سوزانند و یک روز نسبت به سوزاندن قرآن که کتاب آسمانی است اقدام می‌کنند که این نشان می‌دهد این افراد با علم و دانش و هم با دین و مردم دشمن هستند.

وی با اشاره به تهیه ریزترین قرآن نفیس جهان تصریح کرد: کسانی که این طناب آویخته بین خدا و انسان‌ها را زرین کرده و آن را در دسترس مردم قرار می‌دهند، جایگاهی بسیار ارزشمند و والا دارند.

مفسر برجسته قرآن مهم‌ترین اهداف تهیه این قرآن را مقابله فرهنگی با جاهل آمریکایی قرآن سوز دانست و گفت: با انجام چنین اقداماتی رسوم باطل گالیله سوزی و قرآن سوزی رفته رفته از بین می‌رود

 

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین