عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
درس تفسیر آیت الله ضیاء آبادی در مسجد علی ابن الحسین(ع)
قرآن فقط برای خواندن نیست، برویم مسابقه و بدهیم برنده شویم. این ها خوب است، اما در جا می زنیم. همه قرآن می خوانیم. حفظ می کنیم. مسابقه می گذاریم. بچه ها می آیند جواب می دهند. این ها خوب است. اما برای درجا زدن خوب نیست.
 گزارش تصویری مرتبط

عقیق: مراسم هفتگی تفسیر قرآن کریم با بیان حضرت آیت الله ضیا آبادی برگزار شد.

این مراسم که با نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت ایشان آغاز شد و سپس با سخنرانی و تفسیر ایشان ادامه یافت.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی ایشان را بخوانید:

* «بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءَتْ مُرْتَفَقًا» چهره های مردم را با همان آب های فلز گداخته عریان می کند، بد نوشابه هایی برای شما می آورند، آنجا هم مجمع دارید، جلسه ها دارید اما در آتش، بد مجمعی آنجا دارید، مانند مجمع عیش و نوشی که اینجا داشتید. مجمع شهواتی داشتید.

* همه با هم در جهنم جمع می شوید و می سوزید. عقرب ها، افعی ها، آتش ها می سوزید. بد نوشیدنی هایی به شما می دهند. بد مجمعی در آنجا خواهید داشت.

* از این آیه می شود این را هم تشریح کرد که: از خلال آیات آسمانی اش، جمال و شکوه بی پایان بهشت، عقبات جهنم را نشان بشر بدهد. تا این که این عشق به جمال بهشت و ترس از جهنم را در دلها بنشاند، این حالت خوف و رجا را در قلب ها ایجاد کند، تا مردم برای به دست آوردن آن جمالهای بهشتی در اصلاح عقائد و افکار و اعمالشان بکوشند، برای مصونیت از عذاب جهنم از گناهان پرهیز کنند.

* دلیل این که قرآن فراوان آیه دارد درباره قیامت این است که از گناه پرهیز کنند تا از عذاب جهنم مصون بمانند و جمال های بهشتی را به دست بیاورند، خیلی بحث دارد. جهنم چگونه است؟ بهشت چگونه است؟

* ما مسلمانیم. اعتقاد به قرآن داریم. دروغ نگوئیم، راست بگوئیم. به قرآن معتقدیم. معتقدیم که بعد از مرگ برزخ هست و محشر هست و بهشت و جهنم. چاره ای نداریم جز اینکه با قرآن مأنوس باشیم.

* قرآن فقط برای خواندن نیست، برویم مسابقه و بدهیم برنده شویم. این ها خوب است، اما در جا می زنیم. همه قرآن می خوانیم. حفظ می کنیم. مسابقه می گذاریم. بچه ها می آیند جواب می دهند. این ها خوب است. اما برای درجا زدن خوب نیست.

* قرآن هدف دارد. می خواهد ایمان در قلبتان جاری شود. ترس از جهنم پیدا بشود.

* ما رذائلی که داشتیم، ملکات رذیله در روز قیامت مجسم می شود. یکی را می بینند که با چهره گرگ می آید، می گویند این همان جوان زیبائی بود که در همسایگی ما زندگی می کرد. گزگ می آید روباه هم می آید. از آن طرف چهره هایی زیبا تر از یوسف هم می آید، این همان پیرمردی است که همسایه ما بود و 90 سالش بود. عجب جمال زیبایی دارد، از یوسف دنیا زیباتر شده است. این بهشتی است و او جهنمی.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین