عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
با حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد
یادواره شهدای شهرک رضویه و سردار شهید حاج حسین اسکندرلو با حضور حجت‌الاسلام میرباقری از اساتید حوزه و دانشگاه و مداحی مهدی سلحشور در تهران برگزار شد.

عقیق: یادواره بزرگداشت شهدای شهرک رضویه و حاج حسین اسکندرلو، به همت پایگاه شهید اسکندرلو و با حضور و سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میر باقری و مداحی سلحشور و خانواده‌های معظم شهدا و اهالی شهرک رضویه در مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌حمید میرباقری از اساتید حوزه و دانشگاه در این یادواره اظهار کرد: پیامبر (ص) می فرمایند اگر خداوند بخواهد به کسی بهترین چیزها به عطا کند شهادت را نصیب او می کند پدران و مادران شهید بر خود افتخار کنند که خدا بهترین ها را به فرزند آنها داده است.

وی بیان کرد: علامه طباطبایی می فرمایند سه ماه درسال برتر هستند رجب، شعبان و رمضان که البته رمضان برترین ماه است و خداوند متعال این دو ماه را مقدمه آمادگی برای ورود به ماه رمضان قرار داده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در ورزش آن تیمی موفق تر خواهد بود که قبل از مسابقه دوران تمرین خوبی را گذرانده باشد ماه های رجب و شعبان نیز دوران تمرین برای ورود به مسابقه بندگی در ماه رمضان است؛ اسغفار و عبادت و روزه در ماه رجب و شعبان شما را مهیا می کند برای این مسابقه و ضیافت الهی که خداوند در ماه رمضان قرار داده است.

حجت الاسلام میر باقری بیان کرد: دلیل ماندگاری شهدا این بود که در خود سازی بسیار تلاش و تمرین داشتند به همین دلیل در روز مسابقه پیروز میدان بودند؛ خوب است که امروز فرزندان ما به خانواده های شهدا سر زده و رمز موفقیت آنها را پی گیری کنند.

وی افزود: یکی دیگر از رموز موفقیت شهدا عبارت از خانواده اصیل و متدین آنها بود دامن پاک مادر و لقمه حلال پدر در موفقیت معنوی انسان تاثیر گذار است، از این رو دختران و پسرانی که در شرف ازدواج هستند توجه داشته باشند که چه کسی را به عنوان همسر انتخاب می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام حسین(ع) با مقام شامخی که دارند وقتی به او سلام داده می شود به مادر و پدر و اجداد پاکش نیز سلام داده می شود به این دلیل که همه آنها در به وجود آمدن شخصیت و نور عظیمی مانند امام حسین (ع) تاثیر گذار بودند.

حجت الاسلام میر باقری عنوان کرد: در یادواره شهدا در راستای پاسداری از عظمت شهدا باید از مادران شهدا تشکر کرد و دست پدران آنها را بوسید امروز نظام جمهوری اسلامی و ناموس ما مرهون خون شهدا است  یادواره‌های شهدا باید محل تقدیر و تجلیل از مادران وپدران شهدا باشد.

وی اظهار کرد: جوانان توجه کنند شهدا کجا تربیت شدند که جان محبوب را فدای اسلام و قرآن کردند اول خانواده بعد مساجد بودند که در تربیت آنها بسیار تاثیر گذار بودند پاتوق شهدا نماز جمعه و جماعت و مسجد بود با نماز اول وقت تربیت شده بودند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز یادواره شهدا یکی از این مکان ها است اگر می خواهید راه شهدا فراموش نشود به حفظ و اعتلای کلمه توحید و نظام مقدس جمهوری اسلامی، نماز اول وفت و قوی کردن پایه های دینی خود توجه کنید؛ اگر روزی دیدیم که حضور جوانان در مساجد و مجالس معارف اسلامی کم شد باید احساس خطر کنیم.

وی افزود: علاوه بر مادران عفیف و لقمه های حلال پدران مساجد به عنوان خاکریز جبهه فرهنگی می تواند تابلوی هدایت فرزندان ما و طی مسیر و راه شهدا باشد.

استاده حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیامبر(ص) می فرمایند اگر خداوند بخواهد به کسی بهترین چیزها به عطا کند شهادت را نصیب او می کند پدران و مادران شهید بر خود افتخار کنند که خدا بهترین ها را به فرزند آنها داده است.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: حدیث است از پیامبر(ص) که فرمودند احدی در فردای قیامت وارد بهشت نمی شود که آرزو کند از آن بیرون بیاید مگر شهید که از خدا می خواهد از بهشت بیاید بیرون و بارها شهید شود زیرا وقتی وارد بهشت می شود بسیار کرامت و لطف خدا را مشاهده می کند.

در این مراسم با شکوه مشاوره خانواده، حضور پزشک برای معاینه رایگان خانواده های شرکت کننده در مراسم ، برنامه های متنوع برای کودکان و نمایشگاه دفاع مقدس برپا شد.





















 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دل تنگه آقا بقيه الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
0
شهدا شرمنده ايم
یادواره شهدای شهرک رضویه
http://deltangagha.blog.ir/post/86
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین