عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
معرفی کتاب. . .
'دعا کلید ظهور' به طور بسیار مختصر به نقش کلیدی دعا و اهمیت آن براساس روایات اشاره کرده و به عواملی که باعث غفلت مومنان نسبت به اهل بیت(ع) در امر مقدس فرج می شود، می پردازد.

عقیق: کتاب "دعا کلید ظهور" به طور بسیار مختصر و اجمالی به نقش کلیدی دعا و نیز اهمیت آن بر اساس روایات اشاره کرده و به عواملی که باعث غفلت مسلمانان و مومنان به اهل بیت(ع) جهت امر مقدس دعای فرج -که خود امام زمان نیز سفارش نموده – می شود، پرداخته است.
با توجه به اینکه با فضیلت ترین اعمال در عصر غیبت "انتظار فرج و دعا برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج)" بیان شده است. دقت و تأمل بیشتر در مضامین توقیعات ، تشرفات و پیام های امام زمان(عج) این مطلب را آشکار می سازد که همگی در یک امر، مشترک می باشند و آن دعا برای تعجیل در ظهور حضرت است.
نویسنده در این کتاب معتقد است: در تعالم پیشوایان دین دعا محبوب ترین اعمال نزد خداوند متعال، ستون دین، علت روشنایی آسمان ها، کلید تمام رحمت، اسلحه پیامبران، سپر و سلاح مومن معرفی شده است. ما معمولا در حوائج فردی خویش بر دعا الحاح و اصرار می ورزیم و تا استجابت کامل دست از دعا بر نمی داریم ولی به مسئله و امر مهم دعا برای تعجیل امام عصر(ع) آن گونه که باید و شایسته است اهتمام نمی ورزیم غافل از آنکه این دعا زیباترین آرزو و بهترین دعاست
در رابطه با نقش دعا در تعجیل فرج نکاتی مطرح است که به اختصار به آنها اشاره می کنیم:
1.
تنها یکی از آثار دعا بری تعجیل در فرج تسریع امر ظهور امام عصر(ع) است، این دعا آثار و برکات فراوانی همچون ازدیاد نور، آمرزش گناهان، نزول نعمت، زایل شدن غصه ها و...دارد.
2.
دعا در فرا رسیدن زمان قطعی ظهور اثر قطعی دارد و ترک آن موجب تاخیر در امر فرج خواهد شد و از دقت در حدیث بنی اسرائیل و سایر روایات استفاده می شود که امر ظهور بداناپذیر است و ممکن است با تضرع و دعای مومنین واستجابت حق تعالی حتی برخی از نشانه های حتمی بخشیده شده و تحقق نیابند.
3.
دعا برای تعجیل امام عصر(ع) نه تنها از عشق و علاقه ی دعا کننده به حضرت مهدی حکایت میکند که عملی انسانی و کاملا وجدانی است.
4.
دعا برای امام عصر(ع) به معنای احتیاج آقا به دعای ما نیست بلکه دعا برای فرج توفیقی است که امام خود به دعا کننده می دهد.
5.
دعا برای فرج را از لحاظ رتبه و اهمیت نباید هم ردیف بقیه دعا ها دانست و این مسئله مهم نباید به امر کلیشه ای تبدیل شد ماهیت این دعا با بقیه دعا ها فرق دارد همه مشکلات و مشکلات همه را در بر می گیرد. در فرج امام عصر فرج همه اولیا و برگزیدگان خداوند نهفته است.
6.
برخی برای واجب دانستن امری به دنبال فتوا می گردند در صورتی که در اصول دین تقلید جایز نیست و هر کس باید به وظیفه خویش عمل کند.
شایان ذکر است، "دعا کلید ظهور" نوشته دکتر علی هراتیان در سال 1386 ازسوی انتشارات الماس روانه بازار نشر شد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین