عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
دبیر کنگره ملی بی بی حکیمه (س) با بیان اینکه این کنگره 16 و 17 مهرماه در گچساران برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری این کنگره فرصتی برای توسعه فرهنگی و معرفی قابلیت های فرهنگی این استان است.
عقیق: آرمین محمودی، دبیر کنگره ملی بی بی حکیمه(س) اظهار داشت: نخستین گام برای توسعه فرهنگی هر منطقه شناخت توانمندهای فرهنگی آن، تقویت این قابلیت ها و هدایت آن به سوی مسیر صحیح است.

وی اظهار کرد: حرم بی بی حکیمه(س) میعادگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که هم اکنون معرفی و تقویت زیرساخت های فرهنگی نیازمند همفکری نخبگان فرهنگی کشور است، بهترین راهکار در این راستا برگزاری همایش علمی و پژوهشی بود.

دبیر کنگره علمی بی بی حکیمه(س) ابراز داشت: 30 هزار نسخه از فراخوان کنگره بی بی حکیمه (س) و 20 هزار پوستر این همایش ملی در دانشگاه های کشور توزیع شده است.

محمودی، این همایش را بزرگترین رخداد فرهنگی سال 93 در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: برگزاری مطلوب آن ضمن فراهم شدن زمینه برای کنگره های بین المللی، اعتبار و جایگاه فرهنگی استان را افزایش خواهد داد.

دبیر کنگره ملی بی بی حکیمه(س) بیان کرد: تلاش برای معرفی حرم بی بی حکیمه (س) را معرفی این آستانه مقدس به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) هدف اصلی برگزاری این همایش است.

محمودی با بیان اینکه مقالات برتر این کنگره در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به چاپ می رسد و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، گفت: آخرین مهلت دریافت مقالات کنگره بی بی حکیمه (س) تا 15 مرداد امسال است و کنگره نیز 16 و 17 مهر امسال در گچساران و در جوار حرم مطهر برگزار می شود.

وی آدرس اینترنتی ارسال مقالات کنگره ملی بی بی حکیمه(س) http://www.iscconferences.ir/619/fa/ اعلام کرد.

دبیر کنگره بی بی حکیمه (س) تصریح کرد: نتیجه نهایی داوری مقالات این همایش نیمه دوم شهریور ماه همزمان با دهه کرامت خواهد بود.

استاندار اصفهان: 10 سال در آرزوی زیارت امامزاده آقاعلی عباس(ع) بودم

استاندار اصفهان در آئین غبارروبی امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود گفت: 10 سال در آرزوی زیارت امامزاده آقا علی عباس بودم تا امروز این توفیق نصیب بنده شد تا برای زیارت و غبارروبی ایشان مشرف شوم.

دکتر رسول زرگرپور در آیین غبارروبی امامزاده آقا علی عباس بادرود اظهار کرد: استان اصفهان را با نام سرداران شهید خرازی، ردانی پور و کاظمی در دنیا می‌شناسند، البته استان اصفهان دارای میراث فرهنگی و بناهای تاریخی گرانبها و ارزشمندی است اما آینده استان با نام این شهدای بزرگوار گره خورده است.

وی تصریح کردد: استان اصفهان دارای 6 درصد کل جمعیت کشور، 10 درصد شهید و 11 درصد جانباز و بیش از 2 هزار نفر جانباز بالای 70 درصد است که همه این ها به برکت وجود 718 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان است که با تاسی از ائمه اطهار و اهل بیت (ع) به فیض شهادت و جانبازی رسیدند و طبق آمار بیشترین زائر کربلای معلی، مشهد امام رضا و مسجد مقدس جمکران اصفهانی هستند و این برای ما بسی جای افتخار است.

وی افزود: 10 سال در آرزوی زیارت امامزاده آقا علی عباس بودم تا امروز این توفیق نصیب بنده شد تا برای زیارت حرم و غبارروبی مرقد مطهرش این جا حضور داشته باشم.
در ادامه این مراسم، محمد فیروزی نماینده شهرستان نطنز، قمصر و بادرود ضمن خیرمقدم خدمت استاندار گفت: توجه به گردشگری مذهبی و فرهنگی باعث توسعه و پیشرفت آن منطقه خواهد شد و امیدواریم با اجرای طرح جامع امامزاده آقاعلی عباس(ع) شاهد رشد همه جانبه آستان مقدس باشیم.

یک باب منزل مسکونی در درگز وقف ایتام شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه درگز گفت: یک باب منزل مسکونی به مساحت 272 مترمربع و به ارزش 540 میلیون ریال در این شهر وقف ایتام شد.

حجت‌الاسلام محمد ساجدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه درگز افزود: عفت اکبری واقف خیراندیش در راستای ادامه سنت نبوی و علوی، یک باب منزل مسکونی خود به مساحت 272 مترمربع و به ارزش 540 میلیون ریال را در این شهر وقف ایتام کرد.

 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین