عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
منتشر شد؛
كتاب دوازده گفتار درباره دوازدهمين حجت خدا حضرت مهدي (عج) به كوشش حسين اوسطي از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است.

عقیق: در كتاب دوازده گفتار درباره دوازدهمين حجت خدا حضرت مهدي(عج) كه با تأليف حجت‌الاسلام حسين اوسطي و به همت حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است، ابعاد مختلف زندگي حضرت حجت از ولادت تا ظهور بررسي مي‌شود.
در ديباچه اين اثر با اشاره به اينكه اعتقاد به موعود در آخرالزمان اختصاص به شيعه و پيروان اهل بيت(ع) ندارد! بلكه تمام مسلمانان به وجود موعود مصلح از فرزندان پيامبر اكرم(ص) معتقدند، دلايل شدت سخت‌گيري‌هاي دشمنان نسبت به امامان شيعه روشن شده است.
در بخشي از اين ديپاچه آمده است: براساس روايات نبوي كه در آثار فريقين آمده، مسلمانان بر اين عقيده‌اند كه از تبار رسول خدا(ص) فردي كه همنام او است در آخر زمان ظهور و جهان را از ظلم و بيدادگري پاك كرده و به سلطه مستكبران و زورگويان پايان مي‌دهد.
همانطور كه از نام اين كتاب روشن است، دوازده گفتار درباره دوازدهمين حجت خدا پيش روي خوانندگان قرار دارد كه در گفتار اول و دوم آن، وجود حضرت مهدي(عج) از ديدگاه عقل و نقل اثبات مي‌شود.
گفتار سوم اين اثر به معرفي كساني كه با حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف ملاقات كرده‌اند اختصاص دارد و گفتار چهارم آن مي‌كوشد وجود حضرت مهدي را از طريق بروز معجزات و كرامات آن بزرگوار اثبات كند.
استغاثه و توسل به خاندان عصمت و طهارت به ويژه حضرت مهدي(عج) عنوان گفتار پنجم است، گفتار ششم غيبت امام زمان و اهتمام به مسأله غيبت را در ميان اصحاب و علماي شيعه مطرح مي‌كند و گفتار هفتم به بررسي طول عمر حضرت مهدي اختصاص دارد.
در گفتار هشتم كتاب بحث انتظار در عنوان‌هاي انتظار در قرآن و روايات، مراتب و انواع انتظار، انتظار پيروان مكتب اهل بيت، تلاش و كوشش لازمه انتظار واقعي، جايگاه انتظار در مباحث اعتقادي، اميد بخشيدن اصل مهم تربيت اسلامي، روش پيامبر و ائمه و دعوت به انتظار در روايات اهل بيت، تبيين شده است.
گفتار نهم اين اثر، وظيفه اهل ايمان در زمان غيبت امام زمان را روشن مي‌كند كه دعاي حضرت مهدي(عج) مهم‌ترين بخش آن است؛ در گفتار دهم نيز وقايع قبل از ظهور همچون نامعين بودن زمان ظهور، علائم ظهور و زمينه‌سازي براي ظهور مصلح جهاني مطرح مي‌شود.
ويژگي‌هاي حكومت حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف در گفتار يازدهم تبيين مي‌شود و گفتار دوازدهم تلاش دارد به سؤالاتي در سيزده حوزه پاسخ دهد كه علائم قطعي ظهور در روايات، دعاي ندبه، چگونگي شناخت مهدي واقعي، مادر حضرت مهدي و خصوصيات ظاهري امام عصر برخي از اين سؤالات است.
ويرايش جديد كتاب دوازده گفتار درباره دوازدهمين حجت خدا حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف به كوشش حسين اوسطي در قطع وزيري،
۳۷۲ صفحه، شمارگاه ۵۰۰۰ نسخه و قيمت ۱۰۰۰۰ تومان به همت پژوهشكده حج و زيارت از سوي مؤسسه فرهنگي هنري مشعر منتشر شده است.

منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین