عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
عقیق:

1_زیارت امام حسین(ع)

درشب و روزاول این ماه زیارت مولانا الشهید ابی عبدالله الحسین(ع) مستحب است. از حضرت صادق (ع) روایت شده که فرمودند: "کسی که امام حسین(ع) را درروز اول رجب زیارت کند خداوند متعال گناهان او را می بخشد."(1)اگر برای کسی زیارت آن حضرت دراین روزممکن نباشد، مشاهد مشرفه دیگر معصومین را زیارت کند و اگر این هم برایش ممکن نبود با سلام ازراه دور به طرف آن قبور شریف اظهار ارادت نماید.
2- ولادت امام باقر(ع)
حضرت امام محمد بن علی باقر العلوم(ع) در روز جمعه اول  رجب سال 57 هجری درمدینه متولد شدند. نام مبارک آن حضرت محمد کنیه ایشان ابو جعفرو القاب آن حضرت باقر العلوم، الشاکرلله، هادی، امین و شبیه است و لقب اخیر به خاطرشباهت آن حضرت به پیامبر(ص) است.
پدربزرگوارش حضرت امام زین العابدین علی بن الحسین(ع) و مادر آن حضرت ام عبد الله  فاطمه دختر امام حسن مجتبی(ع) است. امام باقر(ع) اولین علوی است که از پدر ومادر نسب شریفش به پیامبر و امیرالمومنین (ع)و حضرت زهرا(س) می رسد.(2) امام صادق(ع) درباره ام عبد الله می فرماید: جده ام صدیقه بود و در میان فرزندان امام حسن (ع) زنی به درجه و مرتبه او نرسید. در عظمت و شرافت این بانو همین بس که با حضرت سید الساجدین علی بن الحسین(ع) و باقر العلوم(ع) در واقعه کربلا حضور داشت و همراه آن بزرگواران وحضرت زینب کبری(س)  و دیگر اهل بیت به اسارت رفت و وقایع کوفه و شام را دید.

پی نوشت ها:

1- بحارالانوار: ج 98 ص 89. فیض العلام: ص 292.
2- بحارالانوار: ج 46 ص 215. تهذیب الاحکام: ج 6 ص77.

منبع:شیعه نیوز

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین