عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
موكب عزاداران هيأت بني عامر را كه در ايام اربعين با لباس‌هاي سفيد در حرم مطهر سيدالشهدا (ع) حاضر مي‌شوند و به عزاداري مي‌پردازند را همه مي‌شناسند؛ اما شايد كمتر كسي درباره حسينيه بني عامر مطلبي شنيده يا خوانده باشد.

عقیق:موكب عزاداران هيأت بني عامر كه زائراني از عشيره بني عامر بصره هستند و همه ساله ايام اربعين با لباس‌هاي سفيد و با شكوه خاصي در حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) به عزاداري مي‌پردازند را همه مي‌شناسند؛ اما شايد كمتر كسي درباره حسينيه بني عامر مطلبي شنيده يا خوانده باشد.
در كربلا، حسينيه بسيار زيبايي با نام حسينيه بني عامر در حال بازسازي است كه با مساحت
۷۳۲۵ متر مربع در دو طبقه و داراي يك مصلي بزرگ نزديك بلوار شهيد صدر، در امتداد شارع قبله امام حسين (ع) و در منطقه عباسيه غربي واقع شده است.
اين حسينه بزرگ همه ساله در ايام مناسبتي مانند رجب، شعبان، محرم و صفر پذيراي زائران موكب بني عامر است كه تعداد آنها در اربعين حسيني به بيش از
۷۰ هزار نفر مي‌رسد.
با محمد راشد، مدير حسينه بني عامر هم صحبت مي‌شوم و از او مي‌خواهم درباره تاريخ ساخت آن توضيح دهد كه وي با خوشرويي و ادب كامل درخواستم را پاسخ مي‌دهد و من را به داخل حسينيه دعوت مي‌كند.
محمد راشد مي‌گويد: اين حسينيه در سال
۱۹۴۷ توسط فردي به نام سيدعلي موسوي از اهالي عشيره بني عامر استان بصره بنا نهاده شد، اما در انتفاضه شعبانيه مردم عراق كه در سال ۹۱ ميلادي روي داد، حزب بعث آن را تخريب كرد.
مدير حسينيه بني عامر ادامه مي‌دهد: عمليات بازسازي اين حسينيه پس از سرنگوني صدام و حزب بعث توسط باني آن از سر گرفته شد كه هم‌اكنون اين پروژه سنگين در حال انجام است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه پايان عمليات بازسازي حسينيه را چه زماني پيش‌بيني مي‌كند، مي‌گويد: تمام هزينه‌هاي ساخت و بازسازي اين حسينيه از سوي عشيره بني عامر تأمين مي‌شود، از اين‌رو نمي‌توانم زمان خاصي را براي پايان آن تخمين بزنم.
براساس گزارش‌هاي تاريخي، شخصيت‌ها و خاندان‌هاي نامداري در تاريخ اندلس وجود داشتند كه در سرنوشت اين سرزمين تأثيرهاي متفاوتي از خود به جاي گذاشتند، يكي از اين خاندان‌ها، بني عامر هستند كه در نيمه دوم قرن چهارم، در صحنه سياست ظاهر شدند و زمام امور را در اين كشور به دست گرفتند.
















211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین