عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
آیت‌الله وحیدخراسانی:
آیت‌الله حسین وحیدخراسانی گفت: تقوا نورانیتی دارد که انسان را به کمال و سعادت رهنمود می‌سازد و انسان را از گناه می‌رهاند.

عقیق: این مرجع تقلید در درس تفسیر خود در مسجد اعظم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اهمیت تقوای الهی در زندگی گفت: تقوا انسان را از گناه می‌رهاند و انسان باید در همه حال تقوای الهی را رعایت کند.

این مرجع تقلید افزود: باید در مقام عمل مطیع خداوند باشیم و با تقوا خود را به قرب الهی برسانیم چرا که تقوا نورانیتی دارد که انسان را به کمال و سعادت رهنمود می‌سازد.

وحید خراسانی تصریح کرد: در همه امور باید از خدا بترسیم و هر کس از خدا در زندگی بترسد بر تقوایش افزوده خواهد شد.

وی با گرامیداشت شهادت امام هادی(ع) تصریح کرد: این امام همام دارای مناقب و ویژگی‌های فراوانی است و عظمت خاصی در علم و تقوا داشتند که علم و عمل ایشان واقعا عقل را متحیر و مبهوت می‌ساخت که باید این ویژگی‌ها را فرابگیریم.

وحید خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون وظایف و رسالت مهم طلاب علوم دینی خاطرنشان کرد: طلاب باید معرفت و علم خود را در خصوص ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) افزایش دهند و عارف به علم اهل بیت(ع) شد.

وی یادآور شد: عمر ما در حال گذران است و متاسفانه نتوانستیم به علم اهل بیت(ع) عارف و آگاه شویم و نسبت به آنها شناخت کافی پیدا کنیم زیرا شناخت اهل بیت(ع) راه حقیقی را به ما نشان خواهد داد.

این مرجع تقلید در پایان همچنین در مورد کسب معرفت الهی گفت: معرفت الهی، معرفت پیامبر(ص) و شناخت خلیفة‌اللهی در علم نهفته است که باید به کنکاش آن پرداخت.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا انصاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
خدا حفظشون کنه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین