عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
جلسه تفسیر قرآن آیت الله ضیاآبادی در مسجد علی بن الحسین(ع)
هر انسانی بعد از مرگ، یک هسته ای بوده که حالا باز شده، حالا که باز شده یا می شود شجره طوبا، بهشتی، یا شجره زقّوم ،جهنمی شده است.

گزارش تصویری آیت الله ضیاءآبادی

عقیق: جلسه تفسیر قرآن کریم با بیان حضرت استاد آیت الله سیدمحمد ضیاءآبادی برگزار شد.

این مراسم در مسجد علی بن الحسین علیه السلام هر دوشنبه شب برقرار می باشد.

در ادامه گزیده ای از سخنان استاد ضیاءآبادی را بخوانید:

* قرآن خیلی قشنگ و قاطع صحبت می کند، می گوید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ » ای باور داران، با کفار حرف نمی زنم، با شما هستم که ادعا می کنید من قرآنی هستم قاری قرآنم، مفسر قرآن هستم. ای باور داران خودتان و خانواده تان را از آتش دور نگه دارید، آتشی که آتش افروزش سنگ است و مردم.

*خدا می گوید: شما با این سنگها انس گرفته اید، محبت دارید، فردا همین ها آتش افروز می شوند. این دلها با سنگ ها عشق می ورزند، سنگها چیست؟ پولها سنگ است، جواهرات سنگ است، این ها همه جماداتند، غیر خدا همه جماد است. وقتی انسان عاشق این ها شد، او خودش آتش افروز می شود، این انسان برخورد کرده با این مادیات و پول ها این آتش افروز شده است.

* در قرآن دارد که: « يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ » روزی می آید که به همین پول های شما در جهنم داخلشان می کنند و می سوزانند. « فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ » با همان پول ها، حتی اسکناس ها را هم داغ می کند و بر رویت می ریزد « هَٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ » این چیزی است که گنج کردی و برای خودت ذخیره کردی، « فَذُوقُوا مَا كُنْتُمْ تَكْنِزُونَ » حالا بچشید آنچه را که گنج کرده بودید.

* چیزی که الآن دنیا را به آتش کشیده است، همین محبت انسان به سنگ است. عشق به جمادات است.

* جهنم ساخته خود ماست، بهشت هم ساخته خود ماست، ما خودمان می سازیم، بهشت و جهنم را.

* در دنیا مجازات غیر جنایت است، فاعل مجازات، غیر فاعل جنایت است، مثلا دزد دزدی می کند، امر هم این است که قانون اجرا می کند و شلاق می زند، دزدی کردن یک کاری است، شلاق زدن کار دیگر است، فاعل شلاق زدن امر است، اما در آخرت مجازات عین جنایت است، همان دزدی که در دنیا کرده، فردا همان آتش می شود برایش، در دنیا شلاق غیر دزدی بود، اما آنجا نه، در جهنم عین همان اعمالی که انجام دادی، انجام می شود.

* هر انسانی بعد از مرگ، یک هسته ای بوده که حالا باز شده، حالا که باز شده یا می شود شجره طوبا، بهشتی، یا شجره زقّوم ،جهنمی شده است.

* ای انسان خودت را آماده کن، توشه بردار، سفر طولانی در راه داری، این تمام می شود 60 یا 70 سال است، خیلی زودتر تمام می شود، تا برسیم به برزخ، در برزخ طول سفر داریم تا به محشر برسیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
2
خدا ایشان را برای ما نگهدارد لطفا بيشتراز سخنرانی های ایشان بزارید...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
2
خدا ایشان را برای ما نگهدارد لطفا بيشتراز سخنرانی های ایشان بزارید...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
0
0
لطفا آدرس مسجد را نیز قید فرمایید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین