عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
نخستين همايش مسعاي قلم با سخنراني حضرت آيت‌الله العظمي سبحاني، پنجشنبه يازدهم ارديبهشت ماه از ساعت ۹ صبح در سالن همايش‌هاي مديريت حج وزيارت استان قم برگزار مي‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون پژوهشي پژوهشكده حج وزيارت و دبير همايش مسعاي قلم، از برگزاري نخستين همايش سراسري مسعاي قلم در شهر مقدس قم خبر داد و اظهار كرد: نخستين همايش مسعاي قلم با حضور پژوهشگران، محققان و انديشمندان حوزوي و دانشگاهي در قم برگزار مي‌شود.
وي افزود: به منظور پاسداشت نويسندگان و پژوهشگران عرصه حج و زيارت و توجه به نخبگان و فرهيختگان علمي و فرهنگي به اين موضوع مهم، همايش «مسعاي قلم» به همت پژوهشكده حج و زيارت و با سخنراني حضرت آيت‌الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد در قم برگزار مي‌شود.
حجت‌الاسلام زادهوش با بيان اينكه اين همايش براي نخستين بار از سوي پژوهشكده حج و زيارت وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت با هدف شناسايي و معرفي كتاب‌هاي تاليف شده در موضوع حج و زيارت برگزار خواهد شد، گفت: در اين همايش از سه مرجع تقليد كه در حوزه حج وزيارت آثار تاليفي داشته‌اند تقدير و تجليل به عمل خواهد آمد.
وي با بيان اين كه بيش از
۲۷۰۰ عنوان كتاب و مقاله با موضوع حج، زيارت و عتبات شناسايي شده است، خاطر نشان كرد: بيش از ۸۰۰ عنوان از اين كتاب‌ها از سوي پژوهشكده حج وزيارت و حدود ۱۹۰۰ عنوان كتاب از سوي افراد حقيقي توليد و منتشر شده است.
دبير همايش مسعاي قلم، فقه و مناسك حج، عرفان و اخلاق و اسرار، سفرنامه‌هاي حج و تاريخ را از موضوعاتي دانست كه بيشترين آثار در حوزه حج وزيارت را به خود اختصاص داده‌اند.
وي افزود: مباحث سياسي، اجتماعي، قرآني، بهداشتي و پزشكي از ديگر موضوعاتي است كه برخي عناوين كتاب‌هاي حج و زيارت به آن اختصاص داده شده است، اما در حوزه سياسي و اجتماعي كتاب‌هاي متقن و قوي قابل ارائه در سطح علمي يافت نشده است كه اميدواريم محققان و پژوهشگران به اين مقوله بيشتر توجه كنند.
معاون پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت تصريح كرد: در نظر داريم در همايشي جداگانه‌اي مباحث اعتقادي با موضوع نقد وهابيت را جداگانه برگزار كنيم به همين منظور اين موضوع را در اين همايش مدنظر قرار نداديم.
وي يادآور شد: در اين همايش از سه تن از مراجع عظام تقليد، دو بانوي پژوهشگر، دو اثر تاليفي در مقطع دكتر و برخي از چهره‌هاي مشهور علمي و تاثير گذار تجليل به عمل مي‌ايد كه تعداد آثار برتر در اين همايش
۱۷ نفر خواهند بود.
شايان ذكر است، همايش مسعاي قلم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امورحج وزيارت و سرپرست حجاج ايراني و با سخنراني حضرت آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني از مراجع تقليد و با تجليل از سه مرجع معظم تقليد، روز پنجشنبه، يازدهم ارديبهشت ماه در سالن همايش‌هاي مديريت حج وزيارت استان قم در خيابان
۱۵ خرداد از ساعت ۹ صبح برگزار مي‌شود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین