عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
به بهانه افشای طرح انفجار حرم امام علی(ع)/
روزنامه الدستور عراق از خنثي سازي برنامه ريزي تروريست ها براي انفجار در حرمين مطهر کاظمين و نجف اشرف و همچنین ترور آيت الله سيستاني، خبر دادند.

صبح امروز؛ 15 آذر ماه 91 رسانه های خبری از افشا و خنثی سازی طرح تروریستی برای انفجار حرمین امامین کاظمین خبر دادند.

خبری که از یک توطئه به دست تروریست های وابسته به گروهک القاعده خبر می داد که قصد داشتند ضمن آسیب رساندن به حرم مطهر امام علی علیه السلام به ترور آیت الله سیستانی نیز اقدام کنند.

انتشار این خبر خاطره انفجارها یا عملیات های تروریستی در حرم مطهر ائمه بخصوص در عراق را زنده کرد؛ اخباری که باعث حزن بیش از حد مسلمانان به ویژه در ایام محرم الحرام می شود.

 

انفجار حرمین عسگریین/ اسفند 84

حرم عسکریین (ع) برای اولین بار در روزهای نخستین اسفند 1384 هفد بمب گذاری قرار گرفت و بخش اعظم این بنای مقدس از جمله گنبد آن آسیب جدی دید و فروریخت. اما دو مناره ی طلای حرم بر جای مانده بود.

پس از مدتها دولت عراق اعلام کرد که انفجار اسفندماه در حرم عسکریین (ع) توسط شبکه ی القاعده و با هدف برانگیختن نزاع فرقه ای صورت گرفته و چند نفر را نیز به ظن دست داشتن در این بمب گذاری بازداشت کرده اند.

 

هتک حرمت دوباره ی حرم عسکریین (ع) در سامرا/ 86

بامداد چهارشنبه 13 ژوئن انفجار دیگری در حرم عسکریین (ع) مضجع شریف امامان دهم و یازدهم شیعیان در شهر سامرا روی داد که در اثر آن دو مناره ی طلایی باقی مانده ی حرم که با وجود انفجارهای ددمنشانه سال گذشته هم چنان برجا بود نیز آسیب دید.

 

اعدام عاملین انفجار حرمین عسگریین(ع)/ مهر 91

احکام اعدام یازده نفر (که یک زن و یک تونسی در میان آنهاست) از عاملان جنایت تروریستی حمله به حرمین امامان عسکریین(ع) اجرا شد.

انفجار در حرمین عسکریین در فوریه سال ۲۰۰۶ به گنبد طلایی این مکان مقدس که ۶۸ متر ارتفاع دارد، آسیبهای فراوانی وارد آورد.

سرانجام در ژوئن سال ۲۰۰۷ دو گلدسته این حرم نیز هدف حملات تروریستی قرار گرفت. همچنین این انفجار سبب آغاز موجی از اعمال خشونت آمیز در نقاط مختلف عراق شد.

 

افشاي طرح انفجار مرقد مطهر امام علي(ع)/ فروردین 89

شبکه تلويزيوني العربيه عربستان اعلام کرد اطلاعاتي مبني بر وجود طرحي براي منفجر کردن حرم مطهر امام علي عليه السلام در نجف اشرف فاش شده که البته اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشد.

پيش از اين، آيت الله محمد باقر حکيم رئيس فقيد اسبق مجلس اعلاي اسلامي عراق در انفجار تروريستي نزديک حرم امام علي (ع) به شهادت رسيد که اين انفجار لطماتي را به مرقد مطهر پيشواي نخست شيعيان وارد کرد.

 

انفجار در شهر مقدس کربلا

منابع پليس عراق اعلام كردند يك خودروي بمب‌گذاري شده امروز در شهر مقدس كربلا منفجر شد و ده‌ها كشته و زخمي برجاي گذاشت. اين انفجار در 200 متري حرم امام حسين عليه السلام و در يك ايستگاه اتوبوس رخ داد.

انفجار درکربلا، براساس آخرین آمارهای دریافتی ، بیش از 40 شهید و 60 زخمی برجا گذاشته است که به علت شدت انفجار،امکان افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

 

وقوع 2 انفجار در شهر مقدس کربلا/ فروردین 91

طی انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر مقدس کربلا دست کم 23 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.در ‌آستانه برگزاری نشست اتحادیه عرب در عراق، دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر کربلا منفجر شد.

 

انفجار در کربلا 7 کشته و 22 زخمی داشت/ آذر 91

در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق این شهر، دست‌کم 29 نفر کشته و زخمی شده‌اند.این انفجار در خیابان میثم تمار در شرق کربلا روی داد 3 کشته و 5 زخمی برجای گذاشت.


کدخبرنگار: 211002

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین