عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۲
معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شعر را از جلوه های پرداختن به زیبایی های قرآن دانست.

عقیق: حجت الاسلام  محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی علوم و هنرهای قرآنی، برگزاری این جشنواره را گوشه ای از تجلی هنر در بین جوانان و نوجوانان خراسانی دانست و اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی نیاز جامعه را به پرداختن قرآن با زبان هنر را دو چندان می کند.


وی افزود: سیره اهل بیت(ع) و آیات و روایات به قدری زیبا هستند که باید به خاطر عدم گسترش آن ها در جهان از درگاه خداوند عذرخواهی کنیم.


حجت الاسلام حشمتی شعر را جلوه ای از زیبایی های قرآن معرفی کرد و بیان داشت: تلاوت قرآن بخشی از زیبایی قرآن را به ما نشان می دهد که هنرمندان ما باید با بخش های دیگر هنری نیز زیبایی های قرآن را به دیگران نشان دهند.

 

نیازمند قلم های زیبای هنری و استعداد های هنری هستیم
وی تاکید کرد: امروزه سخت نیازمند قلم های زیبای هنری و استعداد های هنری هستیم تا با خلق آثار هنری به جهان پیام اخلاق، مودت و دوستی و ادب و منش اهل بیت(ع) را برسانیم.


حجت الاسلام حشمتی برگزاری این جشنواره را شروعی مناسب برای پرداختن به زیبایی های قرآن به زبان هنر دانست و ابراز داشت: این جشنواره طلیعه جشنواره های بزرگتر خواهد بود تا از آثار هنرمندان بهره مند بیشتر بهره مند شویم.

 

هنر؛ آینه متعالی فطرت انسانی در حیات طیبه است 
در این مراسم  همچنین عفت شریعتی، مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان، هنر را آینه متعالی فطرت انسانی در حیات طیبه دانست و تصریح کرد: انسان شایسته زندگی سعادتمندانه است و خداوند این زندگی را با عملکرد مخلصانه زن و مرد قرین دانسته است بنابراین زندگی سعادتمندانه ارمغان الهی است و قرآن کتابی است که ما را به سمت این حیات طیبه رهنمون می سازد.


وی خاطر نشان ساخت: قرآن کلام خداست و بهترین منبع برای نشان دادن راه صحیح زندگی به مردم است.


همچنین سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مجموعه ای است که سعی دارد فعالیت های قرآنی را با وجود موسسات برجسته قرآنی و تشکلات قرآنی در سطح استان، فعالیت های قرآنی را بیش از گذشته ترویج و توسعه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در سال گذشته میزبان برگزاری جشنواره های ملی داستان های قرآنی کشور، فیلم کوتاه و مسابقات ملی و بین المللی قرآنی بوده است، تاکید کرد: این امر نشان از عملکرد مناسب فعالان قرآنی سطح استان را دارد.


سرابی با بیان اینکه مشهد که پیشانی این نظام ولایی و پایتخت معنوی است باید به عنوان حیات طیبه در این کشور معرفی گردد، گفت: هدف ما از حفظ تفسیر این است که راه ورود به آرمان شهر حیات طیبه بر مبنای ظرفیت فطرت الهی انسان قرار داده شده هموار کنیم.

 

اسلام ناب را در آیینه قرآن و عترت برای همه به تماشا بگذاریم
وی با اشاره به اینکه این استان از پیش از دوران انقلاب پایگاهی برای فعالیت های قرآنی در سطح کشور بوده است، تصریح کرد: امروز وظیفه ماست که اسلام ناب را در آیینه قرآن و عترت برای همه به تماشا بگذاریم وبا عملکرد خود آن را بسط و گسترش دهیم .


همچنین حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اشاره ای به یکی از آیات سوره یونس داشت و گفت: در این آیه چهار ویژگی درمان گری برای امراض روحی و روانی، هدایتگری، مایه رحمت و پندآموز بودن قرآن مطرح می شود.


وی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی مدیران با جمعیت کثیری از جوانان مواجه هستند، بیان کرد: این امر ظرفیت بالایی را برای ترویج قرآن در جامعه فراهم کرده است.


وی اشاره ای به گزارش عملکرد این دوره از جشنواره علوم و هنرهای قرآنی داشت و تصریح کرد: برگزاری تئاتر " تار شیشه ای" با موضوع قرآنی ،برپایی کارگاه های تدبیر در قرآن ،برگزاری محافل و مراسم قرآن و غیره از جمله برنامه هایی بود که در ایام برگزاری این جشنواره در سطح استان برگزار شده است .


حجت الاسلام کاظمی نسب آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را بسیار غنی به لحاظ محتوا خواند و افزود : در حوزه پژوهش آثار دریافتی از نگاه داوران بسیار حائز اهمیت بوده است .


حجت الاسلام کاظمی نسب تاکید کرد : بنا داریم در جشنواره ی آینده از حیث محتوا و هم عنوان تغییراتی را انجام دهیم تا بتوانیم در چند رشته جشنواره تخصصی برگزار نماییم .


بنا بر این گزارش، در بخش دیگری از این مراسم از استاد هاشم روغنی پیشکسوت قرائت قرآن ، نفر اول مسابقات بین المللی قرائت  و استاد حاج حسن حکیم باشی قرآن پژوه و مدرس برجسته حوزه ودانشگاه ،استاد حامد شاکرنژاد قاری برجسته و ممتاز بین المللی، استاد حسن بهدانی کاتب بزرگ نهج البلاغه با آب طلا در کشور و نیز مرضیه یوسف زاده و نرگس نعیمی به عنوان مدیران موسسات قرآنی تجلیل شد .


همچنین در بخش دیگری از این مراسم، از برگزیدگان دوازدهمین دوره جشنواره علوم و هنرهای قرآنی استان تجلیل شد .


در بخش تحقیق و پژوهش محمد حسین الهی زاده از مشهد ،فاطمه نخعی نیا از تربت حیدریه ،فاطمه قربانی از مشهد نفرات اول تا سوم بودند.


در بخش شعر خدابخش صفادل و مریم عمارلو ،حائز رتبه اول ودوم شدند.


در بخش اذان و ابتهال نیز از علی ذاکری ،علیرضا فرخنده ،هادی کمالی ، محمد حسین باغدار، ابراهیم عمارلو ، احسان سوختانلوتجلیل شد .


در بخش تصویر سازی در دو بخش زیر 13 سال و بالای سن 13 سال از،ریحانه حسینی اد ، افسانه ظریفیان ، محمد عرفان علیشاهی ، پرهام غراب ، فاطمه قدرتی و مهسا امتی تقدیر شد .


همچنین غفارقنبرپور از مشهد و عبدالکریم شم آبادی از سبزوار نفرات برتر رشته خوشنویسی بودند.


در بخش فیلمنامه محمودنادری از مشهد،در بخش نمایشنامه رحیم آشوری از تایباد به عنوان نفرات برتر تقدیر شدند


آتنا حسین پور از مشهد ،محمدرضا صنعتی رودی از خواف در بخش فیلم کوتاه و همچنین از طیبه سیدی و سمیه سلامی راد در بخش داستان کوتاه و نیز در بخش پیامک از محمد نوزاد و معصومه امجدی حسینی تقدیر شد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین