عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
حجت‌الاسلام رضازاده خویی با تاکید بر برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد جامع گفت: در عین حال برگزاری مراسم اعتکاف در مساجدی که سه نوبت نماز جماعت مرتب در آنها اقامه می‌شود، اشکال ندارد.
عقیق: حجت‌الاسلام رضازاده خویی، امام جماعت امام حسن مجتبی (ع) بلوار محلاتی در رابطه با احکام برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد گفت: مراسم معنوی اعتکاف باید در مسجد جامع برگزار شود اما در صورتی که در شهری با کمبود مسجد جامع روبرو شدیم، اعتکاف در مساجدی که سه نوبت نماز جماعت در آنها اقامه می‌شود، هیچ اشکالی ندارد و اکثریت مراجع عظام تقلید همین نظر را دارند.
 

وی بیان کرد: اما در عین حال، ثواب حضور در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد جامع بیشتر از دیگر مساجد است. در حال حاضر شهر تهران دارای مساجد جامع بسیاری است و جمعیت زیادی برای مراسم معنوی اعتکاف به این مساجد می‌آیند. 

حجت‌الاسلام رضازاده خویی در مورد احکام مراسم معنوی اعتکاف گفت: معتکفین باید حتما سه روز در مسجد بمانند و روزه بگیرند. اگر در مسجد معتکف شدند نمی توانند از مسجد خارج شوند. 

وی سنت معنوی اعتکاف را زمینه‌ساز برکات بسیاری برای ملت دانست و گفت: جوانان و نوجوانان متدین سه روز در مراسم اعتکاف در سراسر مساجد کشور با خدا راز و نیاز می کنند و برکات آن شامل همه کشور می شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین