عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
امسال؛
سرپرست ناحیه آیت الله شهید بهشتی از برگزاری اعتکاف در بیش از ۵۰ مسجد این ناحیه خبر داد و گفت: امسال از سه هزار مسجد استان تهران، بیش از ۸۰۰ مسجد میزبان معتکفان می شوند.

عقیق: حجت الاسلام احمد بصیری، سرپرست ناحیه آیت الله بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران از شروع ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در مساجد این ناحیه خبر داد و گفت: این ناحیه مناطق 4، 7، 8 و 13 شهرداری تهران را در برمی گیرد و امسال 50 مسجد فعال این مناطق اقدام به برگزاری مراسم روحانی اعتکاف می کنند. 

وی ادامه داد: مسجد جامع سمنگان، مسجد احمدیه و مسجد حضرت رسول(ص) در میدان رسالت هر ساله از مساجد محوری برپاکننده اعتکاف این ناحیه هستند.

 

در 50 مسجد این ناحیه نماز صبح اقامه می شود

حجت الاسلام بصیری با اشاره به این که 15 مسجد از مساجد این ناحیه جامع هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 293 مسجد در ناحیه آیت الله بهشتی وجود دارد که از این تعداد، در 50 مسجد نماز جماعت صبح اقامه می شود. 

سرپرست ناحیه آیت الله بهشتی با تاکید بر این که در هفته آخر ماه رجب، ثبت نام مساجد متقاضی برگزاری مراسم اعتکاف تکمیل می شود، گفت: در سال جاری از سه هزار مسجد موجود در استان تهران، بیش از 800 مسجد مجری برپایی اعتکاف هستند که این تعداد بیش از یک سوم مساجد استان را شامل می شود. 

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف زمانی مناسب و معنوی برای فراغت انسان از روزمرگی های زندگی و ظواهر دنیوی و غنیمتی برای مناجات و خلوت با پروردگار متعال است و چه شایسته است تا با حضور در این مراسم از لذت راز و نیاز با خداوند سرشار شویم و برای آمرزیده شدن خود و تمامی مسلمین جهان دعا کنیم.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین