عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
رئیس حوزه علمیه امام‌خمینی(ره) مطرح کرد
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: سلامت روح و سلامت جسم انسان مورد تأکید و توجه اسلام است.
عقیق: حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی به بیان دیدگاه اسلام درباره سلامت انسان‌ها پرداخت و تصریح کرد: طبق نظر اسلام انسان باید روحی سالم داشته باشد.

وی ادامه داد: افراد در جامعه باید سلامت را هم از نظر شخصی و هم از نظر عمومی مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان این‌که «افراد در حد توان خود باید تلاش کنند سلامت روح را در جامعه تقویت کنند» افزود: افراد نسبت به سلامت روح خود و جامعه مسئول هستند و حفظ سلامت روحی جامعه وظیفه سنگین‌تری است.

وی با اشاره به این‌که «طبق دستورات اسلام آسیب و ضربه وارد کردن به جسم و بدن توسط انسان‌ها حرام است» بیان کرد: اسلام همچنین از جهت سلامت جسمی برای جسم و وجود انسان‌ها ارزش قائل است و براین اساس انسان حق ندارد کوچکترین آسیبی به خود وارد کند. انسان حق ندارد نه تنها به خود بلکه به دیگران آسیب جسمی و روحی وارد کند.

وی افزود: حفظ سلامت با اراده اشخاص و طبق برنامه مدون اسلام و قرآن ضروری است.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با بیان این‌که «اسلام در برنامه‌های مدونی به صحت و سلامت انسان‌ها توجه کرده است» گفت: انسان حق ندارد با خوردن برخی خوراکی‌ها خود را در معرض بیماری قرار دهد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در دستورات اسلام مثل آداب خوردن، آداب شست‌وشو و ... به سلامت انسان‌ها توجه شده است.

وی با تأکید بر این‌که «مسئولین باید بیشتر به فکر پیشگیری از بیماری‌ها باشند» اظهار کرد: برخی برنامه‌های درمانی مطرح می‌شود و بودجه‌های درمانی برای این برنامه‌ها در نظرگرفته می‌شود ولی شیوه زندگی صحیح به افراد آموزش داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعنوان مثال خوردن برخی غذاها برای انسان مضر است و چنین موضوعاتی باید برای انسان‌ها تبیین شود.

میرمهدی تصریح کرد: در صورتی که برنامه صحیح توسط متخصصین برنامه‌ریزی شود و مردم نیز به این برنامه‌ها روی آورند، از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: اسلام در خصوص سلامت جسم و روح انسان‌ها برنامه‌های تربیتی بسیاری دارد که این مهم نیازمند تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: اسلام با توجه به اهمیت بحث سلامت، نسبت به ایمان به خدا، ایمان به روز قیامت، ایمان به حساب و کتاب، ایمان به دستورات الهی و ایمان به مسائل اخلاقی و تربیتی برای داشتن روحی سالم در انسان‌ها تأکید می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله استرس و ناامیدی در افراد به مسائل روحی و روانی مربوط است.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار کرد: اضطراب و ناراحتی متوجه افرادی است که پایه روحی و معنوی قوی نداشته باشند.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که «انسان باید نسبت به خدا امیدوار باشد» تصریح کرد: توجه به خدا موجب آرامش است.

وی با بیان این‌که «همه امور به دست خداست» تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر توکل به خدا در جامعه کم شده و در مقابل توکل به پول و مقام در جامعه بیشتر شده و همین موضوع دلیلی برای بروز استرس و نگرانی‌هاست.

وی توجه به نماز توسط مردم را یکی دیگر از راه‌های کسب آرامش عنوان و اظهار کرد: مردم با توجه نسبت به نماز می‌توانند بسیاری از استرس‌های خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر انسان با خدا، خاطرنشان کرد: هرچه میزان ایمان به خدا بالاتر رود، به همان نسبت میزان آرامش افراد نیز افزایش خواهد یافت.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین