عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
میلاد حضرت زهرا(س) و مظلومیت خدیجه کبری(س) یکی از نقاط تاریخی است که در تحلیل آن به ما کمک می‌کند و در واقع نقطه اوج حقایقی تاریخی صدر اسلام است.

گزارش تصویری مراسم

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، شب گذشته، در جشن میلاد حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) دارای شخصیتی فوق‌العاده بود، گفت: پیامبر(ص) که شخص اول خلقت است هنگام ورود فاطمه، به احترام او از جا بر می خاست و به استقبال فاطمه(س) می‌رفت و دست فاطمه را می بوسید این‌ها بیانگر اهمیت جایگاه رفیع حضرت فاطمه(س) است.

وی با شرح آیه کریمه «وما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی» به عبارت هایی مانند فداها ابوها اشاره کرد و گفت پیامبر بارها می فرمودند: از گریبان تو بوی بهشت استشمام می کنم.

وی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) و مادر گرامی‌شان حضرت خدیجه(س) در نقطه اوج کمال انسانی قرار دارند، افزود: در سال 5 بعثت جبرئیل بر پیامبراکرم(ص) نازل شد و از طرف خدا دستور داد که 40 شب از خدیجه(س) فاصله گرفته و به عبادت خداوند بپردازند تا خداوند فرزندی پاک به او عطا کند و این همان فرزندی است که خداوند فرمود «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ؛ ما تو را [چشمه] کوثر دادیم» (آیه 1 سوره کوثر) اما دقایق عرفانی و معرفتی این دوری و جدایی از عقل بشر خارج است.  

وی ادامه داد: رسول خدا همان لحظه برای انتقال این پیام به خدیجه کبری سلام الله علیها قاصدی فرستادند و به همسرشان خدیجه کبری پیام دادند: خدیجه جان خدا هر روز چندین بار به وجود تو به ملائکه مباهات می کند!


حجت‌الاسلام مرادی به وقایع شب میلاد حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: میلاد حضرت زهرا(س) و مظلومیت خدیجه کبری(س) یکی از نقاط تاریخی است که در تحلیل آن به ما کمک می‌کند و در واقع نقطه اوج حقایقی تاریخی صدر اسلام است.

برخی می‌گویند که میلاد حضرت فاطمه(س) 5 سال قبل از بعثت بوده است در حالی که حدیث معراج و روایاتی که به این مفهوم اشاره دارند و همچنین نزول سوره کوثر نشان می‌دهد که میلاد حضرت زهرا(س) بعد از بعثت رخ داده است. و در این باره روایت داریم که تنها فرزندی که حضرت خدیجه بعد از بعثت نبوی به دنیا آمده حضرت زهرای مرضیه است.

حجت‌الاسلام مرادی گفت: یکی دیگر از اشتباهات عمدی تاریخی این است که می‌گویند حضرت خدیجه(س) در زمان ازدواج با پیامبر(ص) ۴۰ ساله بوده و یا دارای سن بالایی بوده که ناصحیح است.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حضرت خدیجه قبل از فاطمه(س) فرزندانی به نام زینب، رقیه، ام‌ کلثوم، و دو پسر به نام های قاسم و عبدالله به دنیا آورد که همگی این‌ها قبل از بعثت بودند و بعد از بعثت، خداوند فاطمه(س) را به ایشان عطا کرد.

او در ادامه عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین زنی که ایمان آورد، یکی از کسانی بود که بشارت نبوت پیامبر(ص) را داد؛ زیبایی، ثروت، خردمندی و سخاوت از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار بود.

وی با یادآوری اینکه حضرت خدیجه(س) تمام ثروت خود را در راه اسلام خرج کرد، گفت: طبق سندهای تاریخی موجود در روایت‌های اهل سنت و شیعه، رسول خدا(ص) تا زنده بود برای حضرت خدیجه کبری(س) گریه کرده و او را یاد می‌کرد.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد:‌ حضرت خدیجه(س) تا زنده بود دست از حمایت رسول‌الله(ص) برنداشت و حتی علنی با پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) که نوجوان بودند، در مسجد به اقامه نماز می‌پرداختند و به قدری فشار اجتماعی قریش زیاد شد که خدیجه(س) را بایکوت کردند ولی او دست از پیامبر(ص) برنداشت.


حجت‌الاسلام مرادی به وقایع شب میلاد حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: میلاد حضرت زهرا(س) و مظلومیت خدیجه کبری(س) یکی از نقاط تاریخی است که در تحلیل آن به ما کمک می‌کند و در واقع نقطه اوج حقایقی تاریخی صدر اسلام است. 

شهاب مرادی در ادامه سخنان خود بر ضرورت احترام و توجه به ذریه حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: احترام و تکریم سادات، احترام به فاطمه زهرا(س) و خدیجه کبری(س) است.

به گزارش خبرنگار عقیق حجت الاسلام شهاب مرادی تقریبا در این هفت سال اخیر اهتمام ویژه ای نسبت به تکریم و تعظیم نام و یاد ام المومنین خدیجه کبری دارد و در اغلب مناسبت ها و فرصت های تبلیغی در دفاع از مظلومیت و غربت این بانوی بزرگ و اولین زن مسلمان کوتاهی نمی کند که عموما با واکنش مثبت و استقبال مخاطب همراه است امید است سایر علماء و اهالی منبر نیز به این مهم توجه بیشتری بنمایند.

.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
1
ولادت بانوی دو عالم بر همه ی مسلمین مبارک باد!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین