عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
همزمان با میلادحضرت زهرا(س)؛
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از رونمایی ضریح ابراهیم مجاب در کشور عراق همزمان با جشن میلاد حضرت زهرا(س) خبر داد.

عقیق: حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به رونمایی از ضریح مرقد ابراهیم مجاب در کشور عراق گفت: همزمان با میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) از ضریح ابراهیم مجاب در کشور عراق رونمایی می‌شود.

وی افزود: ساخت این ضریح سه سال به طول انجامید و بیش از 30 نفر به صورت شبانه‌روزی بر روی آن کار می‌کردند. گفتنی است، در مراسم رونمایی ضریح ابراهیم مجاب مسئولان ارشد و مدیران کشور عراق حضور دارند اما از کشورمان مسئولان یا نماینده خاصی شرکت نمی‌کنند.

پلارک با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق تصریح کرد: پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم حضرت امام علی(ع) در حال پیشرفت است و امیدواریم تا سال 95 مراحل پایانی خود را طی کند اما در سال جاری بخش قابل توجه‌ای از این صحن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: ساخت و بازسازی حرم امامین عسگریین به پایان رسیده و ضریح این اماکن مقدس در کارگاهی عظیم در شهر قم مراحل پایانی خود را می‌گذراند و با الحاقاتی که از کارگاه شیراز به آن اضافه می‌شود این ضریح پس از تکمیل در صورت مساعدبودن شرایط امنیتی به کشور عراق انتقال می‌یابد.

پلارک با اشاره به ساخت زایرسراها و هتل‌های عتبات عالیات ویژه زایران و مجاوران حرم ائمه معصومین(ع) گفت: طی روزهای اخیر با هماهنگی سازمان حج و زیارت و سهام‌داری یک شرکت خصوصی زایرسرایی به ارزش هزار میلیارد ریال در حال ساختن است که طی روزهای آینده این پروژه نیز عملیاتی می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، با اشاره به لزوم بازسازی حرم شریف ائمه معصومین در کشور عراق و حفظ آثار گذشتگان عنوان کرد: فعالیت این ستاد و حضور ایرانیان در کشور عراق سبقه تاریخی داشته که ما را ملزم می‌کند در راستای اهداف و رسالت‌های خود ضمن پیشبرد پروژه‌های عمرانی به حفظ میراث گذشتگان ایران و تاریخ کهن ایرانیان اهمیت دهیم. طبیعی است که در این راستا این وظایف به دستگاه‌ها و نهادهایی که وظیفه ذاتی‌شان حفظ و حراست از آثار گذشتگان ایرانیان است، سپرده شود و ستاد بازسازی عتبات عالیات این بستر را آماده می‌کند و نیابتا اهداف آن سازمان‌ها را محقق می‌سازد.

وی افزود: امضای تفاهم‌نامه بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای این اهداف بوده و امیدواریم به مرحله اجرایی برسد و با علاقه و اعتقادی که در سازمان میراث فرهنگی به چشم می‌خورد امیدواریم بندها و بخش‌های مختلف این تفاهم‌نامه در مورد بحث موزه‌ها، حفظ آثار کهن ایرانیان، بازسازی و مرمت اماکن مقدسه محقق شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین