عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
جدیدترین اثر سیدمحسن میرباقری، استاد تاریخ اسلام و علوم قرآنی با عنوان «مبدأ و معاد» امسال برای نخستین بار در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

عقیق: سید محسن میرباقری استاد تاریخ اسلام  و علوم دینی و قرآنی، درباره جدیدترین آثار خود که امسال برای ارائه در نمایشگاه آماده شده است، گفت: «مبدأ و معاد» در سال 92 منتشر شده که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

وی در ادامه افزود: این نوشتار سال گذشته توسط سازمان دارالقرآن منتشر شد که برای مخاطب قرآن آموز و دانشجویی که در کلاس‌های قرآن آموزی شرکت می‌کند، مناسب است.

میرباقری با اشاره به اینکه این کتاب بحث توحید و معاد را آموزش می‌دهد، اظهار داشت: در این اثر درباره مبدأ آفرینش و اینکه انسان سرانجام به کجا می‌رود و با چه منازلی روبرو می‌شود مطالبی مطرح شده است.

براساس این گزارش،‌ نگاه اجمالی به آیات قرآن کریم نشان می‌دهد که در میان مباحث عقیدتی هیچ مسأله‌ای در دین مبین اسلام پس از اصل توحید به اهمیت مسأله معاد و اعتقاد به حیات پس از مرگ و حسابرسی اعمال بندگان وجود ندارد.

در جای جای قرآن کریم پس از پرداختن به موضوع توحید از ایمان به جهان دیگر آمده است. تقریباً در 30 آیه از آیات قرآن این دو موضوع در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند: «یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآَخِرِ» و در بیش از 100 مورد به «الْیَوْمِ الْآَخِرَةِ» و یا «الْآَخِرَة» اشاره شده است. بنابراین ایمان به معاد، در کنار ایمان به مبدأ هستی خط جدایی میان فرهنگ خداپرستان و مادی‌گرایان به شمار می‌رود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین