عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
شب وفات ام البنین با مداحی سید مجید بنی فاطمه در هیئت ریحانه الحسین
جوان ها بیاید جوانمرد باشید. گوشه چادر حضرت زهرا را بگیرید و بگویید که شما ما را از قفس گناه آزاد کنید. شما عزاداران بچه های فاطمه هستید. به خدا ایشان برایتان مادری می کند.

عزاداری در ریحانه الحسین

مداحی سید مجید بنی فاطمه

عقیق: مراسم عزاداری در شب وفام حضرت ام البنین در هیئت ریحانه الحسین با حضور جوانان و محبان اهل بیت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صدیقی سخنرانی کرد و سید مجید بنی فاطمه، حاج ابراهیم رحیمی،کربلایی مهدی سعیدی مرثیه خوانی و نوحه خوانی نمودند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام صدیقی را بخوانید؛

*خداوند منان در قرآن کریم برای روشن شدن مسائل در ذهن مخاطبین از مثل استفاده کرده است. یکی از مثل هایی که خدا می زند این است که مثل کلمه طیبه، که به معنی جان پاک، نیت پاک، گوهر پاک مثل درخت پاک است. درخت پاک درختی است که ریشه دارد. باید ببینیم که عقیده و تقوا و ایمان و عفت و محبت به امام حسین و ائمه اطهار و غیرت تا چه قدر ریشه دارد. این اولین نشانه گوهر پاک است .دومین نشانه این است که درجا نمی زند. اگر کسی دیروز نماز اول وقت نمی خواند ولی از امروز نماز اول وقت می خواند. یعنی هر روز در دین داری یک قدم جلوتر می رود.این بالندگی و رشد می شود که در ابعاد مختلف است و هیچ کاهشی ندارد و رو به افزایش است.نشانه سوم این است که این وجودی است که میوه و ثمر می دهد . یعنی هم مایه امنیت می شود و هم مایه تأمین اقتصاد می شود.

*اگر کسی باطن خود را از غبار شرک و حجاب کفر و از آلودگی ریا و از گناهان و رزائل اخلاقی پاک کرد و اگر کسی جان و قلب خود را تمیز کرد مصداق این کلمه است.

* کلمه عبارت است از گفتاری که معنی دارد. بعضی کلمات وقتی توضیح داده شود یک کتاب می شود. حضرت فاطمه زهرا کلمه تامه است. در مورد حضرت عیسی خداوند فرموده که عیسی کلمة الله است.

* عشقی که به امام حسین دارید که اکتسابی نبوده و ذاتی است. عشق مانند احساس پدر و مادری است. همان طور که تا وقتی که دختری مادر نشده و پسری پدر نشده هر چه قدر از نظر علمی برای ایشان توضیح دهید، حقیقت آن را درک نمی کنند. مانند بچه ای است که تا زمانی که بالغ نشده حقیقت آن را درک نمی کند.

*خداوند این عشق را به شما داده است.شما بلوغ ولایی دارید. شما جوان ها سرگشته امام حسین هستید و شما سینه سوخته حضرت صدیقه هستید. نشانه ان هم همین جلسات و تحولات و اشک ها و گریه ها و اجتماع ها برپا می باشد. که این ها بروز عشق است. این ها تجلی محبت است که اسم آن در قرآن کریم مودت است. مودت محبت جان دار است.

* در عالم برزخ و عالم قیامت درجه پیامبر از زمین تا آسمان با ما فاصله دارد. بهشتی که آدم در آن پیامبر را نبیند آن بهشت نیست.

* خداوند فرموده است کسانی که اطاعت خدا و رسول خدا را داشته باشند این گروه همراه کسانی قرار می گیرند که سر سفره رضوان، بهشت خدا هستند. گروه اول نبیین و گروه دوم صدیقین و گروه سوم شهدا و گروه چهارم صالحین هستند.

* اولیای الهی خوف( نگرانی نسبت به آینده) و حزن( ناراحتی نسبت به گذشته) ندارند چون قدر سنش را می دانسته است و توکلش همیشه به خدا است.

* جوان ها بیاید جوانمرد باشید. گوشه چادر حضرت زهرا را بگیرید و بگویید که شما ما را از قفس گناه آزاد کنید. شما عزاداران بچه های فاطمه هستید. به خدا ایشان برایتان مادری می کند.

*در تمام نماز ها دامن رحمت خدا را می گیریم و در جایی که قائمه عرش را گرفتیم آنجا عشقی حرف می زنیم و می گوییم که ما را از وجود پیامبر جدا نکن. ما را از صدیقین که در روایات آمده حضرت حمزه هستند جدا نکنید. در نماز دنبال رفقای بهشتی هستیم.

* هر کسی به هر جایی رسیده است از دعای مادر است. من یقین دارم که حضرت صدیقه همه ما را دعا می کنند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین