عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
چهارمین جلد از شرح علامه حسن‌زاده آملی بر «اسفار» توسط انتشارات بوستان کتاب قم تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری منتشر می‌شود.

عقیق: چهارمین جلد از مجموعه هفت‌جلدی «شرح اسفار اربعه» تألیف علامه حسن‌زاده آملی توسط انتشارات بوستان کتاب قم تا پایان اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد. اثر حاضر شرح فارسی این مؤلف بر کتاب ملا صدراست که برای شاگردان تدریس شده بود و این تدریس‌ها پس از ویرایش دقیق و تبدیل زبان گفتار به نوشتار به شکل کنونی در جلدهای متعدد عرضه می‌شود.

»اسفار الاربعه» مهم‌ترین اثر فیلسوف بزرگ اسلامی، صدرالمتألهین است که در آن اندیشه‌های عمیق فلسفی خود را به نگارش در آورده و اصول و ارکان حکمت متعالیه را پی‌افکند. این کتاب از همان آغاز تألیف مورد توجه اهل اندیشه و فلسفه قرار گرفت و در حلقه‌های درس و بحث با استقبال شگفتی روبه‌رو شد.

از آن زمان تا‌کنون فیلسوفان و عالمان اسلامی شروح متعددی بر این کتاب نوشته‌اند. یکی از این فیلسوفان آیت‌الله حسن‌زاده آملی است که با تبحر کامل در فلسفه و عرفان اسلامی و چیره‌دستی در تبیین حکمت متعالیه و تأمل و بحث و تحقیق و تشکیل حلقه‌های درسی چندین‌ساله، کتاب اسفار را شرح کرده است.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین