عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
سخنرانی حجت الاسلام کرمی و مداحی حاج حسن خلج و سعید محمدی در هیئت خیمه گاه کربلا
اگر امیرالمومنین سلام الله علیه می آید و حسن و حسین را سوار می کند، صدیقه طاهره سلام الله علیها سوار بر ناقه دست حسن و حسین را می گیرد، چهل شبانه روز می رود در خانه انصار و مهاجرین...

عزاداری در هیئت خیمه گاه

مداحی حاج حسن خلج

عقیق: هشتمین شب مراسم عزاداری در هیئت خیمه گاه کربلا برگزار شد.

در این مراسم مانند شب های گذشته حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی سخنرانی کرد و حاج حسن خلج و کربلائی سعید محمدی مداحی کردند.

در ادامه نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام کرمی را بخوانید:

* مسئله بصیرت مهمترین مسئله ای است که سعادت یک انسان را در رستاخیز تأمین می کند و موجبات حیات طیبه و لذّات ابدی را فراهم می کند.

* امام (ره) وقتی تشریف فرما شدند به ایران، در هواپیما با ایشان مصاحبه کردند گفتند: خب شما حالا چند میلیون منتظر دارید می خواهند سر و دست بشکنند که فقط شما را تماشا کنند، چه احساسی دارد؟ ایشان فرمودند: هیچ حسی ندارم. کسانی لایق این صندلی هستند، که در اول دعای ندبه می خوانید، « شرطت عليهم الزهد فى درجات هذه الدنيا الدنية و زخرفها و زبرجها » از زخرف و زبرجدش باید پرهیز بکنند.

* اگر امیرالمومنین سلام الله علیه می آید و حسن و حسین را سوار می کند، صدیقه طاهره سلام الله علیها سوار بر ناقه دست حسن و حسین را می گیرد، چهل شبانه روز می رود در خانه انصار و مهاجرین. چون وظیفه دارد، چون تکلیف دارد بر او واجب است. همانطوری که خواندن نماز صبح به امیرالمومنین واجب است، گرفتن حق هم بر امیرالمومنین واجب است.

* بصیرت یعنی تشخیص افعال در عرض هم را که برای انسان موقعیت انتخاب و اختیار پیش می آورد، که انسان این کار را انجام بدهد یا آن کار را انجام بدهد، آقا الآن من بروم جبهه یا کنار پدرم باشم، الآن من در خانه کنار همسرم باشم یا هیئت؟ این که فرمودند: کسی می خوابد اما می فهمد که شأنش چیست، با کسی که در محراب عبادت است اما فهم ندارد، قابل قیاس نیست، به مراتب آن خواب به این عبادت شرف دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین