عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به حفظ ارزشمندی تشیع گفت: شیعیان در سفر حج باید عزت شیعه را حفظ کنند و آن را نیز بالاتر ببرند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار سال 93 با بیان این‌که حج برای تقویت دین است،‌ گفت: سفر حج برای تقویت دینی فرد و خانواده‌های آن‌ها بسیار مفید است.

وی با اشاره به این‌که برای این حضور باید آمادگی‌هایی داشته باشیم،‌ ادامه داد: امام رضا(ع) فرمود که هدف حج خارج شدن از دنیاگرایی و توبه از گذشته است و از نو باید زندگی را شروع کند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که خداوند بر اخلاص در حج تاکید کرده است، تصریح کرد: گام اول در حج، داشتن اخلاص است.

وی با اشاره به پرداخت حقوق اجتماعی و فردی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمود که ادای حق مومن از تمام عبادات برتر است.

نواب توجه به امام زمان(عج) در سفر حج را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: به سرزمینی می‌رویم که سرزمین امام زمان (عج) است و باید در هنگام حضور به امام زمان(عج) توجه کنیم.

وی افزود: طواف به نیابت ائمه معصومین(ع) از اعمالی است که ارزش بسیار بالایی دارد و بر انجام آن بسیار تاکید شده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه به وداع با کعبه شریفه اشاره کرد و گفت: در این سفر باید به پاک‌سازی درونی توجه کرد و از آنجا با سوغاتی توبه بازگشت.

وی با اشاره به آمادگی‌های اخلاقی در حج تصریح کرد: سادگی در این سفر بسیار مهم است و پیامبر اسلام (ص) نیز کاملاً ساده به سفر حج می‌رفت.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که انتخاب همسفر در حج بسیار مهم است، گفت: امام علی (ع) فرمود همسفر باید توجه انسان را به خدا جلب کند و حواس انسان را از خدا پرت نکند.

وی با اشاره به این‌که تعاون و همکاری در سفر حج بسیار ارزش دارد، تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمود که همکاری و تعاون در حج ثوابش از انجام اعمالش بیشتر است.

نواب با اشاره به حفظ ارزشمندی تشیع تصریح کرد: شیعیان در سفر حج باید عزت شیعه را حفظ کنند و آن را نیز بالاتر ببرند.

وی تاکید کرد: کسانی که به حج می‌روند باید مناسک و احکام حج را یاد بگیرند و نباید در انجام مناسک وسواس داشته باشند و بدانند ارتباط با خدا از انجام مناسک حج مهم‌تر است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که وهابیون تمام آثار اهل‌بیت (ع) را نابود کرده‌اند، گفت: شناخت تاریخ اسلام و اماکن اسلام بسیار مهم است ولی نباید از اصل آن‌ها که وجود پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است، غافل شویم.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین