عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
حجت الاسلام سید رضا عمادی و حاج عبدالرضا هلالی در هیئت الرضا
هر حرکتی که می کنیم باید در راه عبادت خدا باشد. اگر نبود کارمان گیر است. عقل باید انسان را به بهشت واقعی برساند.

 عزاداری در هیئت الرضا

عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا در آستانه وفات حضرت امُّ البَنین سلام الله علیهابا سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید رضا عمادی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی، حسین یعقوبیان و حسین طاهری برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام عمادی؛

*هر عملی که موجب پیشرفت دنیایی شود را عقلی می گویند اما امیرالمؤمنین خط کشی دست ما می دهد و می فرماید که بسنجید که آیا عاقل هستید یا خیر. این که عقل باعث افزایش عبادت خدا می شود. انسان عاقل کاری می کند که ماندگار باشد. ماندگاری کار انسان تا اندازه ای باید باشد که برکات آن با انسان همراه باشد.

*امام صادق به هشام می فرماید که چند چیز است که موجب خراب شدن عقل می شود که اولین آن آرزوهای دراز است. انسان نور تفکر را با آرزوهای دراز خراب می کند. این که انسان دل خود را به کجا ببندد مهم است. و دومین آن شهوات نفس است که باعث می شود نور عبرت در انسان خاموش شود. شهوات نفس برای هر کس یک طوری است. و سومین آن حرف زیادی زدن است. یک زمانی انسان حرف حساب دارد که هر چه دوست دارد می تواند بگوید و الا باید سکوت کرد. هر کسی باید به خودش نگاه کند و اعمال خود را در ترازو قرار دهد. اگر خودمان را به ما نشان بدهند چه خواهیم گفت؟ در قیامت این طور است و همه چیز برملا می شود.

*روایت است که در قیامت پنجاه هزار سال در انتظار به سر می بریم تا به حسابمان برسند. در قیامت اعمالمان را مانند طوق به گردنمان می اندازند. خدا به فریادمان برسد اگر تمام اعمالمان را بنویسند و به محشر وارد شویم.

*هر حرکتی که می کنیم باید در راه عبادت خدا باشد. اگر نبود کارمان گیر است. عقل باید انسان را به بهشت واقعی برساند.

*ایرادی ندارد که عسل مصفا و حور العین و نعمات بهشتی را بخواهیم. خوشا به حال کسانی که از این ها هم عبور می کنند و بهشت واقعی را می خواهند که خود خدا می باشد. در دنیا طلبی باید همیشه بدویم و حرص و طمعمان زیاد می شود. این ها از طرفی لازمه زندگی است و از طرفی هم بیچارگی است. این زینت و زیور آلات گاهی اینقدر سنگینی می کند که انسان را به زمین می چسباند.

*هر کاری می کنیم باید به عشق خود خدا باشد. یعنی هر چه قدر هم دنیا را جلو ببریم باید به خاطر خدا باشد.

8آیت الله مجتهدی به شوخی به طلبه ها می گفتند که به خدا قسم شما طلبه ها به جهنم نمی روید. دلی که محبت امیرالمؤمنین در آن است نمی شود سوزاند. بهشتی که حضرت آدم و حضرت حوا بودند بهشت خلود نبوده است. و الا از آن بیرون نمی کردند. حضرت آدم و حضرت حوا با قسم ابلیس به ذات خدا که هر کس از این شجره بخورد نزد خدا ابدی می شود از شجره خوردند و از بهشت رانده شدند.

*متقین کسانی هستند که بهشت و هم جهنم را در اینجا می بینند.

*وارد بقیع که می شوید روبرو سمت راست قبر چهار مظلوم است. شیعیان می ایستند و آرام گریه می کنند. ولی وارد بقیع سمت چپ کمی جلوتر قبر ام البنین است و حتی اجازه نمی دهند که به اندازه یک فاتحه هم آنجا بایستیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین