عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
سخنرانی حجت الاسلام معتمدی و مداحی حنیف طاهری در هیئت عبدالله بن الحسن(ع)
شناخت در عبادت تأثیر می گذارد، اینطور نیست که دین از من و شما بخواهد چند کیلو نماز بخوانیم، چند کیلو روزه بگیریم، چند کیلو سینه بزنیم...

 مداحی در مراسم

عقیق: مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در حسینیه محبان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدوحید معتمدی سخنرانی کرد و کربلائی حنیف طاهری، علی ضیایی و سیدهادی هاشمی مداحی کردند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام معتمدی را بخوانید:

* یکی از چیزهائی که به من و شما کمک می کند که جلو برویم، به قول دانشگاهی ها، کاری که ضریب می زند به اعمال ما، یعنی یک عدد کوچک یک ضریب ده به آن می زند، شناخت و معرفت است که اگر آدم پیدا بکند، خیلی فرق می کند.

* حضرت آیت الله حسن زاده گفتند رفتم نزد استادم، حالا ظاهرا حضرت آیت الله طباطبائی بود، گفتم، یک ذکری به ما بدهید که ما ذکر بگوئیم و با آن رشد کنیم، ایشان اول گفتند: من اهل ذکر دادن نیستم، خیلی اصرار کردیم و بعد از چند مدتی گفتند: عیبی ندارد، یک ذکر به تو می دهم، حالا ظاهرا ذکر « لااله إلّا الله » بوده و با توضیحاتی که دادند، گفتند این ذکر لااله الا الله را اینگونه بگویید، در حال خروج از مجلس بودم که گفتند بیا اینجا، برگشتم، گفتند: تو می خواهی بگوئی لا اله الا الله؛ کدام الله را می خواهی ذکرش را بگویی؟ بگو ببینم شناختت از الله چگونه است؟ مهم است، این مهم نیست که ما یک میلیون لااله الا الله بگوئیم، این مهم است که ما آن الله را ذکرش را بگوییم که درست باشد، گفتم: آن الله که با همه موجودات هست ولی از همه جداست. گفتند: احسنت، برو ذکرت را بگو.

* شناخت در عبادت تأثیر می گذارد، اینطور نیست که دین از من و شما بخواهد چند کیلو نماز بخوانیم، چند کیلو روزه بگیریم، چند کیلو سینه بزنیم، بلکه از ما می خواهد « أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا » نه أکثر عملا، کیفیت عمل را بالا ببرید، عمقش را زیاد بکنید، بردش را زیاد کنید، ارزش عمل را زیاد کنید تا رشدمان بدهد.

* چرا تازه مسلمان ها یکدفعه پرواز می کنند؟ چون شناختشان درست است، فهمشان درست است.

* نگاه کردن به عالِم عبادت است، می گویند تو می خواهی رشد کنی برو عالِم را نگاه کن. آنوقت می گویند نه فقط نگاه کردن به خودش برو در خانه اش را نگاه کن. رشد می کنی. یک عالِم از هفتاد عابد شب زنده دار جاهل بهتر است. قلم مرکب عالم، از خون شهیدی که اینقدر ارزش دارد بالاتر است.

* امام صادق علیه السلام می فرمایند وقتی بنده به نماز می ایستد وقتی می خواهد تکبیر بگوید سعی کند قلبش را از هر چیزی که بزرگ است در دلش، را خالی کند، چون می خواهد بگوید الله اکبر، اگر دلش را از هر چیز بزرگ، خالی نکند و بگوید الله اکبر، خداوند می فرماید: سر من را کلاه می گذاری؟ به عزت و جلالم قسم که لذت نماز خواندن را از تو می گیرم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین