عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
در حسینیه اهل بیت (ع) قم با شعر خوانی استاد کلامی و مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج میثم مطیعی
مراسم بزگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر و شهید علی خلیلی به همت هیئت فاطمیون قم در حسینیه اهل بیت(ع) برگزار شد.

گزارش تصویری مراسم

 مداحی در مراسم

عقیق: در این مراسم که با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم ، خانواده های معظم شهدا و ایثار گران برگزار شد حاج حسین کاجی به روایتگری از دوران شکوهمند دفاع مقدس پرداخت.

در ادامه مراسم استاد کلامی زنجانی شعرخوانی کرد. این شاعر اهل بیت(ع) غزلی با موضوع انرژی هسته ای خواند که با استقبال فراوان حاضرین مواجه شد.

بخش دیگر این مراسم سخنرانی حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی بود. وی در سخنانی به ضرورت احیای حکم الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی بخش دیگر این مراسم بود. ادامه این یادواره نیز با مداحی حاج میثم مطیعی ، حاج مهدی سلحشور و مهدی رسولی همراه بود.

در حاشیه این مراسم طوماری به امضای شرکت کنندگان رسید که در آن از رییس قوه قضاییه برای احیای قانون امر به معروف و نهی از منکر در خواست شده بود.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام آقا تهرانی را بشنوید:

* « كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ » شما بهترین امت هستید، به این خاطر که شما امر به معروف می کنید و نهی از منکر می کنید، اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا شود، دین احیا می شود، با مُردن امر به معروف و نهی از منکر دین می میرد. این یک واقعیتی است.

* در هر امتی، در هر گروهی، دسته ای، تشکلی، اگر خدا نکرده امر به معروف نشود، یعنی به حالت سکوت بگذرد، نه اینکه امر به منکر شود، گاهی امر به منکر می کنند و نهی عن المعروف می کنند، یعنی کار خوب را نهی می کنند و کار بد را امر می کنند، این خیلی افتضاح است.

* گاهی امر به معروف نمی کنند یا نهی از منکر نمی کنند، یعنی ساکتند، می بینند کسی بدی کرد و چیزی نمی گویند، حالا به دلائل مختلف، گاهی می گویند به ما ربطی ندارد، گاهی می ترسند بگویند، یا اینکه می خواهند مشکلی برایشان به وجود نیاید، امر به معروف نمی کنند، یا نهی از منکر نمی کنند، وقتی اینگونه می شود، این امت ماندگار نیست، گول امروزش را نخور، امت به شرطی باقی می ماند که امر به معروف را زنده بدارد، اگر امر به معروف زنده شد، احکام زنده می شوند؛ به حیات امر به معروف بقیه احکام زنده اند، به مرگ امر به معروف بقیه احکام هم مرده اند، ولو به حسب ظاهر امروز باشند. این ها به زودی از بین خواهند رفت.

* شاید هیچ امتی مثل امت شیعه دوازده امامی به اصطلاح امامیه مثل ما، کتک این را نخورده است، ما خیلی کتک این داستان را خورده ایم.

* شما این انقلابی که دارید از برکت امر به معروف و نهی از منکر دارید. شما این را بدانید که حفظ این انقلاب هم با امر به معروف و نهی از منکر است. همان چیزی که ایجاد می کند چیزی را، همان هم موجب بقایش است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین