عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۳
در قالب کتابی منتشر شد:
تازه‌ترین اثر سید مجتبی حسینی با عنوان «سلوک اجتماعی» از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد.

عقیق: تازه‌ترین اثر سید مجتبی حسینی با عنوان «سلوک اجتماعی» شامل درس گفتارهایی از این نویسنده با موضوع واکاوی رفتار و سیره پیامبر اکرم(ص) از سوی موسسه انتشارات کتاب نیستان روانه بازار شده است.

حسینی پس از واکاوی سیره و رفتار پیامبر در زندگی شخصی خود در قالب کتاب سلوک فردی که با سبکی منحصر به فرد نوشته شده بود در این اثر به موضوع رفتارها و حرکات اجتماعی پیامبر با تکیه بر احادسث و روایات و نیز آیات قرآن کریم در این زمنیه پرداخته است.

در سبک روایی سید مجتبی حسینی در این کتاب و در حرکتی تازه و بدیع، از توضیح و تفسیر و تحلیل گفتارها و رفتارهای پیامبر اکرم(ص) پرهیز شده است و در مقابل نویسنده سعی کرده است با اتخاذ رویکردی عمومی به معرفی برخی صفات اخلاقی و آداب پیامبر اکرم(ص) در رفتارها و کنش‌های اجتماعی آن بپردازد.

حسینی در مقدمه این کتاب و در شرح این رویکرد خود به این موضوع اشاره داشته است که علت دور شدن از رویکر تحلیل و تفسیر رفتار پیامبر اکرم(ص) و اتخاذ شیوه تفسیری تازه در این اثر به دلیل این است که مخاطب در روش تحلیل تنها از زاویه‌ای خاص به یک موضوع وارد شده و از سایر زوایای ممکن برای تحلیل رفتار حضرت ختمی مرتبت دور می‌ماند.

حسینی در نخستین بخش از کتاب خود به سراغ بررسی رفتار پیامبر خاتم با اقشار مختلف مردم رفته است و به ترتیب خانواده و اقوام، اصحاب، نیازمندان،فضلا و بزرگواران, کودکان، خطاکاران و غیر مسلمین را از این منظر در سیره رفتاری ایشان مورد بازخوانی و واکاوی قرار داده است.

این اثر همچنین به بازخوانی گزیده‌ای از کردار اجتماعی پیامبر اکرم(ص)  از منظر رفتارهایی چون نماز، سفره و غذا، جنگ و معاشرت پرداخته است.

معرفی گزیده ای صفات و اخلاق حسنه پیامبر اکرم(ص) توجه نشان داده است و رفتارهایی از قبیل تعهد، امانتداری، حیا، مدارا، صبر، تحمل و مردم دارینیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این اثر است.

کتاب سلوک اجتماعی را انتشارات کتاب نیستان در 75 صفحه و با قیمت 4500 تومان منتشر کرده است.

لازم به یادآوری است مهندس سيدمجتبی حسينی، متولد سال ۱۳۳۸ شمسی، تحصيلات حوزوی خود را از سال دوم راهنمایی آغاز کرد و در سن 30 سالگی به درجه اجتهاد رسيد. وی همچنين به‌طور هم‌زمان كارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تهران و پس از آن كارشناسی‌ ارشد معماری و كارشناسی‌ ارشد فلسفه علم را نيز به پرونده علمی خود افزود. از اين مهندس اسلام‌شناس تاكنون بيش از 20 تأليف در حوزه دين‌پژوهی و بيش از هزار ساعت سخنرانی منتشر شده است.

 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین