عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
خانواده شهید خلیلی به همراه شماری از روحانیان جانباز عرصه امر به معروف و نهی از منکر با حضور در شهر مقدس قم با برخی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کردند.

عقیق: مادر شهید علی خلیلی طلبه شهید ناهی از منکر روز سه شنبه در سفر به شهر مقدس قم با برخی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش خانواده طلبه شهید علی خلیلی با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و مصباح یزدی دیدار و گفت وگو کردند.
حجت الاسلام مصطفوی و حجت الاسلام فروزش نیز در این دیدار حضور داشتند و به طرح دیدگاه های خود پرداختند. 

حجت الاسلام مصطفوی با تاکید بر این که متاسفانه آن گونه که شایسته است، مسؤولان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نمی کنند، گفت: بنده مشکل مالی ندارم اما با وجود تخلیه یک چشم، برای من بیست درصد جانبازی ثبت کرده اند و البته بحث ما شخصی نیست و نوع نگاه نادرست مسؤولان باید اصلاح شود. 

حجت الاسلام فروزش از دیگر طلاب جانباز این عرصه نیز در این دیدارها طلاب و روحانیان را پیشگام عرصه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی و اجتماعی است، اما متاسفانه به نحو شایسته مورد توجه و رسیدگی قرار نمی گیرد .

وی ابراز داشت: ما مردم بسیار خوبی داریم که نسبت به این مسائل بی تفاوت نیستند، اما باید اذعان کنیم که مسؤولانی کم کار و بی تفاوتی در این عرصه داریم.

حجت الاسلام فروزش یادآورشد: چرا باید در نظام اسلامی یک مسؤول و مقام به آمر به معروف و ناهی از منکر بگوید حالا یک کاری انجام داری و چرا داری پیگیری می کنی؟ 

وی بیان داشت: متاسفانه از سوی برخی مسؤولان انتظامی به ما اعلام شد که داشتن لباس روحانیت را انکار کن. 

مادر شهید علی خلیلی نیز در این دیدارها به بیان ویژگی های اخلاقی و شخصیتی فرزند خود پرداخت و چگونگی مجروح شدن وی به دست اوباش را تشریح کرد. 

این مادر شهید تاکید کرد: متاسفانه مسؤولان ما هیچ کمکی به احیای امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند و متاسفانه بعد از شهادت او تازه به این فکر افتاده اند که برای جانبازی او باید اقدام کنند .

وی از امتناع 26 بیمارستان از پذیرش مرحوم شهید علی خلیلی خبر داد و گلایه ها و درد دل های خود را با مراجع تقلید و علما در میان گذاشت .

مراجع تقلید و علما نیز در این دیدارها یاد و خاطره شهید خلیلی را گرامی داشتند و بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کردند .

گفتنی است، خانواده شهید علی خلیلی به همراه جمعی از جانبازان روحانی عرصه امر به معروف و نهی از منکر همچنین با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز دیدار و گفت وگو کردند


منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین